2021-04-03 Tore, Tore, Tore och Hansta Naturreservat

Solen skiner och fåglarna kvittrar och temperaturen ligger på ca +7 C, i solen är det varmt men det kommer en och annan kall vind som kyler ner luften.
 
Tore, 9 år, gillar skogspromenader men har nyligen haft en smärtsam och besvärlig inflammation i höftlederna som han nu besegrat med medikamenter och mycket korta promenader men han måste ändå ta det lugnare och orkar inte gå så långt.
 
Rulle, Maria och jag beslöt att ta en kortare skogspromenad i Hansta Naturreservat som även Tore gillar och det räckte gott med 2,2 km för Tores del.
 
Han markerar tydligt när det börjar bli lite jobbigt genom att sacka efter lite för annars gillar han att gå i täten samt att hålla koll på oss alla. Han fick hålla i en gammal vante som han fått från Maria och att bära något i munnen gillar Tore samt gärna slita det i stycken om det går.
 
Tore försöker demolera sin vante...
 
 
Gammelskog och Tore passar på att vila lite...
 
En liten trolsk skogstjärn
 
Ta hit min vante!
 
Tack!
 
Kommer ni eller?
 
Fina goa snälla Tore en otroligt lättsam och trevlig samt rolig hund...
 
Vackra kohagar här i Hansta Naturreservat
 
 
 
Stort TACK till mina älskade Rulle, Maria och Tore för en mysig skogspromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig Påskafton!

Kommentera här: