2021-07-26 Igelbäckens Naturreservat levererar återigen samt något svalare temperatur idag...

Idag var det lite svalare temperatur om +27 C och härliga vindar som svalkade ner kroppen lite till när jag gick min långis i Igelbäckens Naturreservat.
 
Gullris som besöks av en Humla...
 
...och en fjäril
 
 
Gullris doftar gott...
 
Såpnejlika...
 
En stor naturlig bukett med Såpnejlikor...
 
Igelbäckens Naturreservat...
 
Ensilagebollar på rad...
 
Igelbäckens Naturreservat
 
Kohagen och vilken fin färgteckning hon har...
 
Fria lyckliga kor...
 
 
Orörd vild skog
 
Här finns varierande stigar och vägar...
 
Stort TACK för en härlig promenad i det gröna och sköna i min närhet och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag samt en ny fräsch vecka!
 
 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Hej, tack för fina naturbilder! Kanadensiskt Gullris kommer troligen snart att räknas till invasiva växter i Sverige, och kommer då att kunna rapporteras till ett register. Det är alltså ingen naturlig växt i Sverige, utan kommer från trädgårdarna. Den sprider sig mycket och tar över växtplatser för andra inhemska ängväxter, etc. Så det är egentligen bra att börja bekämpa det nu redan, ta bort det man hittar. Kram, Tiina

Svar: Tack själv Tiina för din kommentar men oavsett invasiva växter är de vackra med sin gyllengula färg. Kram❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: