2021-06-11 Vilande kor, ev regnoväder på gång och så är det freeedag!

Fast jag är pensionär (passionär) sedan snart 10 år tillbaka älskar jag fredagar så den njutningen jag kände de år jag jobbade när fredagen och helgen kommer sitter i djupt rotad.
 
En härlig känsla så även nu, fysträningen i veckan på SATS är slutförd och på helgerna brukar det bli långpromenader i skog och mark eller cykling på något annat ställe än nära här omkting där vi bor som det blir i veckorna. Där är skillnaden 😊
 
Med tanke på att himlen var delvis mörkgrå befarade jag att det skulle bli regn så det blev bara en kort runda men det var gott nog.
 
Alla ensilagebollar är borttransporterade utom en som blev lämnad kvar där borta...
 
Hotfull himmel med gråsvarta moln tornar upp sig...
 
Korna med sina kalvar har tagit helg och myser i gräset....
 
Härligt lugnt liv i frihet som borde vara alla kreaturs rättighet!
 
 
Där borta ser det ut att regna men inte hos oss än... 
 
Det ser bra ut vädermässigt!
 
Stort TACK för det goda i livet och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg!
 
 

Kommentera här: