2022-08-04 Låååååååång promenad på 15,53 km med mysigt sällskap, +28 C...

Idag fick jag mysigt sällskap av Maria på min långis via Igelbäckens Naturreservat, Överjärva Gård, Ulriksdals Slottspark till Edsviken. Temperaturen visade +28 C så det var riktigt varmt och mycket dricksvatten gick därmed åt under rundan.
 
Rosendunört
 
Vi fyllde på vattenflaskan i Överjärva Gård och stannade till vid butiken Överjärva Byggnadsvård där det har både gammalt och nytt och Maria ville gå in och titta i butiken. Hon fastnade direkt för en röd bil i plåt och köpte den som en prydnad till hennes sovrumsfönster.
Fina röda bilen som Maria köpte...
Maria är nöjd och glad över sitt köp...
Överjärva Gård
Ulriksdals Slottspark och en av Vildsvinen i brons. Vad tittar hon ned på?
Jo, en Ödla som klättrar på hennes ben...
En Vildsvinsgalt i brons och vad tittar han ned på?
Jo, en stor Skalbagge...
Ulriksdals Slott
Tegelhagens Strandpromenad 
Dagens runda
 
Stort TACK till min älskade Maria för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag!
  
 

Kommentera här: