2022-02-16 Idag var det 2 år sedan som vi flyttade hem till Stockholm från Thailand...

Idag för 2 år sedan (2020-02-16) lämnade vi vårt vackra hus i Huay Yang, Thailand, för gott, för att flytta hem till Stockholm igen. Vi flyttade till Huay Yang i september 2011 och till vårt hus som vi haft sedan 2006. Vi trodde då att flytten till Huay Yang var för gott, men så blev det alltså inte, utan det blev istället nästan 9 år där. Innan vi flyttade hem till Stockholm hade vi sålt vårt vackra hus och våra 3 motorcyklar I Huay Yang och allting kändes hur bra som helst. 
 
Det kändes som ett mycket genomtänkt och bra beslut för oss då vi på dessa år gjort allt vad vi tänkt oss göra där och mer därtill och det var därmed dags att vända blad i det fortsatta livet.
 
Vi har härliga minnen från alla våra resor, både korta och långa, med våra MC i hela Thailand och Malaysia samt andra fantastiska resor som vi gjorde under dessa år. Vi har fantastiska minnen från vår fina fiskeby Huay Yang där vi levde gott i vår vardag i symbios med den thailändska bybefolkningen och med alla "mina" herrelösa hundar som värmde så gott i mitt hjärta. Minnen som nu är väl bevarade i min goda minnesbank.
 
Men allt har ett slut och det fanns annat som blev mer värdefullt att ansluta våra liv till och det var hem till Stockholm igen där vår Fina Familj bor. Vi ville ansluta oss till dem och fortsätta det goda livet här i Stockholm istället med allt vad det innebär och vi har inte ångrat detta beslut någonsin utan tvärtom.
 
Rulle och jag har realistiska drömmar om vad vi vill göra med våra liv och ser också till att förverkliga dem då livet är för kort för att bara drömma. Att inte göra något av dessa drömmar och bara låta åren gå är inget för oss då det viktigaste är att fylla åren med det liv vi vill leva och inte bara med år. Vi har haft tur i livet hittills och haft förmåga att göra så och det är vi tacksamma för.
 
Dessa tankar kom upp i minnesflöde under dagens långis i Igelbäckens Naturreservat och jag känner mig verkligen både glad och nöjd samt tacksam över vi har det  som vi har det här i Stockholm, i vårt nya vackra hem i Kista Torn samt närheten till älskade Fina Familj.
 
Så stort TACK för det!
 
Dagens bildtema handlar om att välja de vägar som vi vill följa i livet och en del är enklare att gå än andra och det gäller att anpassa sig till det som ligger framför oss och göra det bästa av det efter egen förmåga och möjlighet. 
 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig onsdagskväll och tack för att du läser min blogg!
 
   

Kommentarer:

1 Anonym:

Handen på hjärtat, saknar du inte livet i HY eller känner du dig färdig med livet där för alltid.❤️ Gertrude

Svar: Ja Gertrude så är det och jag saknar inget där utan lever vidare på de fina minnena istället. Vi har mycket att göra här nu och kommer framöver att hitta nya trevliga resmål att besöka i Sverige och när det känns okej att resa utanför Sverige. Kram❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Hanna Karlsson:

Så skönt att ni känner att ni valt rätt genom att flytta hem. Att känna att ni är klara på en plats och upplevt allt som ni ville.

Svar: Tack så mycket Hanna och precis så känns det och det är en trygghet och skön känsla att ha möjlighet att kunna välja utan tvång.🥰
Annika i Stockholm Sverige

3 Reidun:

Hej Jag längtar till Thailand. Det var så härligt att följa dej när ni bodde där kände riktigt den varma vinden och upplevelserna kom så nära. Kram

Svar: Hej Reidun, du får gå in på min blogg och läsa igen hur det var när vi bodde där. Kram❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: