2023-01-06 En perfekt kombo = Styrketräning på SATS och därefter smarrig Semla!

I förmiddags blev det ett tufft styrketräningspass på SATS och äntligen kände jag mig så pass stark igen att jag kunde lyfta 100 kg i marklyft efter att tagit det varligt med träningen på gymmet i några veckor efter återkomsten till gymmet när jag kände mig frisk nog att träna efter min förkylningsvirus
 
Mitt personliga rekord ligger ju på 105 kg men det tänkte jag inte ens lyfta idag då det räckte gott med 100 kg som var tufft nog för dagen.
 
SATS i Kista
 
100 kg
 
Muskelstyrka och fysträning över lag är färskvara och det räcker med ett par veckors uppehåll från framför allt styrketräning är tillräckligt för att komma ur form. Det tar lång tid att bygga upp en styrka men det går snabbt att tappa den och det är bara så det är.
 
Efter några veckors uppehåll från oavsett orsak är det viktigt att ta det lugnt och inte forcera styrketräningen då det kan ge bakslag som onödiga skador på grund av överansträngning och därför får det ta den tid som behövs om man är klok nog att inse det. 
 
Vid hemkomsten från träningen vankades lunchfika med en smarrig Semla som extra gott för dagen!
 
Smarrig Semla från ICA Kvantum i Kista Galleria
 
Stort TACK för en härlig dag i styrkans och det godas tecken och till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig Trettondedag jul samt helg!
 
 
 
 

Kommentera här: