2024-04-07 Luna och jag på långis i bl.a Hansta Naturreservat, 20,08 km...

From idag och till onsdag tar vi hand om Luna hemma hos oss då matte Maria är ute och bilar på äventyr. Dagen började med att Luna och jag tog en rejäl långis via Järvafältet till Hansta Naturreservat och vidare till Norra Järvafältet. Vi avslutade med en lekstund i hundhagen nedanför Akalla by där hon fick vara lös och ledig. 
 
Luna älskar att gå i skog och mark precis som jag och hon är så lugn och sansad samt mycket uthållig samt stark och det är en ren fröjd att gå med henne. Det enda hon inte gillar är ettriga ouppfostrade hundar framför allt småhundar vars matte eller husse inte har någon koll på.
 
Det går dock att hantera henne där också genom att vara vänlig men bestämd och få henne att fokusera på annat istället som bryter av och det blir bara bättre och bättre då hon efter denna långa tid med Maria förstått att det inte är lönt att bråka utan det är trevligare att inte göra det. 
 
Luna är nu 7 år och kommer från hundstallet samt har haft en förfärlig otrygg kärlekslös uppväxt innan hon kom dit och fick en lugnare tillvaro med kunniga kärleksfulla människor.
 
Maria tog över henne från hundstallet för drygt 1 år sedan och hon har jobbat stenhårt med henne för att hon ska få uppleva mycket kärlek och ha ett tryggt samt ombonad hem samt känna förtroende för att kunna koppla av och låta Maria bestämma över henne så hon kan koppla av.
 
Luna känner mig också väl nu då vi har varit tillsammans under en lång tid och vet att hon har det bra här hos oss också samt att hon och jag alltid har roliga trevliga promenader tillsammans med Maria.
 
Stort TACK till älskade Luna för en mysig långis samt till Maria som har förtroende nog för att lämna henne för tillfällig vård hos oss. Till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag! 
 
Luna (Cane Corso)
Vattenpaus
Det har börja regna lite
Väsby Sjöäng
Norra Järvafältet
Vattenpaus igen
Nu kom solen fram
Blåsippor i Hansta Natureservat
Hundhagen nedanför Akalla by

Kommentarer:

1 Maria :

Vilka fina bilder och så fint skrivet med ❤️ Så glad hon är hos er nu!

Svar: Tack så mycket hjärtat! Pok äd ❤️❤️❤️
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: