2019-07-14 Det var en gång ett lummigt Bonsaiträd...

Vårt Bonsaiträd behöver ansas igen och jag tycker det är väl högt och svårt att komma åt även med vår längsta stege så det behöver kortas av ca 1 meter.
 
FÖRE ansningen
 
FÖRE ansningen
 
Maria och jag började putsa på sidorna för att få bort de utstickande kvistarna.... 
 
Maria i klipptagen...
 
och efter hand började vi kapa mer och mer och tillslut var det rena rama slakten av de stackars lummiga grenarna. 
 
Nu kommer den att att få ny kraft efter hand och jag kan stå på marken och ansa den framöver och inte tillåta att den växer sig så hög igen.
 
EFTER slakten
 
Efter slakten
 
Ibland får man ta i ordentligt när det gäller ansning och det har jag lärt mig av den gode Åke som hyrde vår grannes hus och som tipsade om mycket när det gäller trädgårdsvård.
 
Stort TACK till Maria för dagens trädgårdspyssel och till Åke för de goda tipsen!
 

Kommentera här: