2023-12-03 Härlig långis med mysigt sällskap i Stäketskogens naturreservat, 10,1 km...

Idag beslöt Maria och Luna samt jag att vi skulle ta en långis i Stäketskogens naturreservat och då det är ett tjockt lager med pudersnö i skog och mark är det extra jobbigt att gå då det blir lite halt och slirigt men det ger ju superbra benträning! Temperaturen ligger på 5-6 minusgrader.
 
Det var mycket stormfällda tallar så vi fick gå i lite kringelikrogar inne i skogen där det var svårt att ta sig fram men på de bredare snitslade stigarna var det fritt fram.
 
Stort TACK till mina älskade Maria och Luna för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag och första advent!
 
Lite knepig terräng att ta sig fram i emellanåt...
Fina Luna
Maria och Luna
Maria har fotat mig...
Frusna nypon
Här går vi på en väg från 1600-talet
 

Kommentarer:

1 Reidun :

Kallt har det blivit ha det så bra Kram Reidun

Svar: Tack så mycket Reidun för din kommentar och nu är det vinter på riktigt! Kram🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: