2024-07-16 Idag kände jag mig superstark på VOLT Health Club....

Idag var det återigen dags för dagens marklyft som jag som träningsplan kör på tisdagar och fredagar. Jag har from idag modifierat marklyftet och kör och kommer att köra det tyngsta marklyftet på tisdagar och det lite lättar maxlyftet på fredagar istället för tvärtom.
 
Min styrka är bättre på tisdagar då jag hunnit vila kroppen från dessa tunga lyft i 3, 5 dagar från lyftet på fredagen veckan innan. Nästa marklyft blir på fredag och då blir det max 100 kg efter vilan på 2,5 dagar.
 
Idag körde jag som max 111 kg, därefter 106 kg och 101 kg och det funkade hur bra som helst fast det var ju tungt förstås.😅
111 kg 2 set á 5 lyft och 2 lyft
106 kg 2 set á 10 lyft
101 kg 2 set á 10 lyft
 
Härefter var det rygg/lats-, bröst-, ben- och magträning innan jag var nöjd med dagens träningspass.
 
Stort TACK till min älskade Rulle samt till Alex för peppning som ger ett extra energitillskott och jag är verkligen stolt över min styrka trots mina snart 73 år. Så åldern har jag svårt att skylla på att den skulle påverka min styrka negativt utan jag kommer köra på så mycket jag orkar till kroppen säger ifrån själv. Än så långe vill den bara ha mer.....
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!
 
111 kg (Rulle har fotat)
Lätt som en plätt😁
 
111 kg 2 set á 5 lyft och 2 lyft
106 kg 2 set á 10 lyft
101 kg 2 set á 10 lyft
 
  
 
 

Kommentera här: