2008-08-26 Poolbad, träning och annat byliv

Efter frukost gick tjejerna och badade i poolen och jag gjorde dem sedan sällskap.



Rulle slöt också upp efter att ha monterat upp en lampa på altan för att pryda väggen samt ge lite hemtrevligt ljus på kvällen. Lampan inköptes i våras på IKEA. Vi har kollat på lampor här i Thailand men inte hittat någon som vi tycker om. 



Nya lampan på plats över den fina trätavlan.

Linda fixade pannkakor och jag fixade omelett till lunch och så åt vi lite mixat smått och gott för den som ville.

Efter lunch stack tjejerna och Rulle och tränade på byns gym och jag tog cykeln för att bl.a handla glödlampor och en sladd med kontakt som skulle passa bättre till eluttaget för lampan på altan. samt en bred vass kniv till kokosnötter samt bananerna. Det var lite in och ut i flera affärer innan jag fickt tag på det jag behövde. En del är duktiga på engelska andra kan mindre så det går åt en del tid för att förklara vad jag behöver. Men skam den som ger sig! Rulle fick de grejor han behövde så nu lyser lampan så fint. 

  
POP shop där vi köper det mesta vi behöver och den unga kvinnan är en av familjens ägare och hon är mycket hjälpsam samt duktig på engelska.

När jag kom hem skulle jag ta resten av de 4 kokosnötterna och tog fram vår nyinköpta specialkniv för att sätta igång med skalningen. Wee som städade grannhuset såg mig från fönstret och sa " No Madame" kom ut raskt och tog kniven och skalade alla 4 nötterna med snabb och skicklig hand. Det var nog tur för det behövs en speciell teknik som man inte lär sig direkt och risken är stor att ett eller annat finger ryker om man slinter med den stora breda vassa kniven.

Kvällsmålet avnjöts på Tamarind och därefter åkte vi ner till Jacks vid havet och tog ett parti biljard. Jag och Maria vann denna gång och Rulle och Linda kom god tvåa, fast det var ju bara vi fyra som spelade.......

Efter hemkomsten softade vi på altanen i den nya lampans sken samt de vackra lyktorna och lyssnade på musik. Vi är alldeles ensamma på vårt område om 14 hus och det är jätteskönt!

Kommentarer:

1 Christer:

Härliga bilder, och tänk så härligt med egna bananer runt husknuten!



I morgon bär det iväg för oss, jag sms:ar dig när vi kommit fram.



Hälsa!



/C

2 Annika & Rulle:

Härligt! Trevlig resa, vi åker till Koh Tao i morgon!

3 Lotta Ö:

Hörru, latmaja, mer bloggande, mer bilder, mer av allt! Tänk på oss stackars frusna som sitter här och väntar och väntar.... :-)

Skämt åtsido, ha det så underbart därnere!

Kommentera här: