2009-09-10 Pooldag hela långa dagen

Känner mig lite småförkyld och orkade inte göra annat än att ligga och läsa och svalka mig i poolen emellanåt. Maria gjorde mig sällskap på förmiddagen och på eftermiddagen åkte hon och Rulle i väg till stranden nedanför Orchid 6 för att bada i havet. Jag stålsatte mig detta visserligen enkla förehavande, att bara sitta bakpå en MC med förflyttning till stranden, och valde istället det stilla livet med vilstol och bok.

   

Vy från en vilstol 



Maria full av energi!

Innan midagen åkte vi hem till Peter och Marita och beställde arbetet för att bygga taket över gångvägen till förrådet samt flyttning av verandatrappan. Den ska flyttas framför verandan i stället, men med utgång till gångvägen. Denna åtgärd behövs för att få en bredare körväg till förrådet då vår tomt inte räcker till för att på så sätt bredda gångvägen. Vi kommer också att ta bort rundningen på räcket runt om verandan och lägga plattor där istället för att man dels kan ställa prylar där samt dels även sitta. Arbetet kommer att vara klart tills vi kommer ner igen i mars/april nästa år.

Middagen avnjöts på Mr Gä tillsammans med Marita och Peter, vår sista middag för denna gång i byn.

Kommentarer:

1 Christer:

Nej, vad trist att bli förkyld. Hoppas att du snart piggar på dig. Bra bild av Maria, förresten!

2 Lotta:

Och tånaglarna är röda ser jag, fanns inte lacket i rosa??? :-)

Håller med Christer, skitbra bild på Maria, inget sudd som det skulle blivit om jag tagit...

3 Smilla:

Härliga bilder och blogg, har läst en hel del här.

Jag längtar massor när jag läser din blogg!



Vi har vår resa framför oss och åker till vårt hus i BanPhe(Rayong) den 27 jan 2010....det är väääääldigt långt dit känns det som.



Välkommen till vår blogg! Klicka bara på länken,



//Smilla

Kommentera här: