2011-09-23 Nu närmar det sig avresan/flytten, bara en dag kvar

Dagen har ägnats åt tvättstugan, extraförrådet, koll över packningen som bara sväller och det känns lite svettigt om vi ska klara maxvikten vid incheckningen men det går säkert bra. Fattar inte hur det alltid kan bli så mycket trots att vi skickat ner fyra flyttlådor med båt som anländer i oktober. Omprioritering har skett massor med gånger men så står vi där och känner att det här och det här behöver vi i Thailand och synd att köpa nytt när vi redan har, etc etc.

Igår cyklade jag till Ikea och köpte bl.a 2 nya huvudkuddar då det, så vitt jag känner till, inte finns storleken 50x70 cm i Thailand så det ska passa till de örngott vi gillar. Vi har förstås redan huvudkuddar så det räcker men de blir sunkiga ganska snabbt i värme och fukt och vi vill gärna ha ett par extra i fall de inte går att fräscha upp med tvätt. 

Det är ju lätta som fjädrar och ligger packade i rullar så de är enkla att packa...osv. osv gram på gram blir flera kilo...

I eftermiddag kommer Daniel och hämtar Rulles cykel och cyklar hem den till sig och Maria får behålla min fina Crescent. Bra att de kommer till användning.  

I morgon kommer taxin och hämtar oss kl. 11.15 så vi har gott om tid på oss på Arlanda. Ingen av oss gillar att komma dit i sista sekunden i fall att något skulle strula innan man väl kommit till avgångshallen.

Förmodligen kommer jag inte att ha mer tid att blogga utan jag önskar er välkomna tillbaka när vi är på plats och kommit i ordning. Vi säger hejdå till Sverige tills vidare!


Bye, bye Sverige, vi ses någon gång framöver...