2012-01-30 Sömniga ungdomar och morgonaktivitet för mig och Rulle

Linda och Daniel slocknade tidigt i går kväll då de inte fått mycket sömn de två sista dygnen och de sov till 11 tiden.

Rulle och jag gick upp vid 06-30 tiden och han drog iväg på en cykeltur till PKK med Oddvar, Bosse, Lennart samt två herrarr till och jag cyklade till Rangen innan 07 för att träna på en ny slagteknik med Pitchen som Janne visat mig i förrgår för att få höga och inte så långa stoppbollar. Jag håller då till på gröngräset och slår boll efter boll och det blir ett hundratal och det går faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv. Övning ger färdighet så är det bara och jag är envis som en åsna och full av energi för att komma framåt. Jag höll på en timma bara med denna övning och sedan fick det räcka för denna gång.

Cyklade hem till det "sovande huset" och åt frukost, gödslade i trädgården och sedan kom en rejäl regnskur och hjälpte till att vattna efteråt. Bra timing och vattentunnan fylldes dessutom till bredden igen.

Janne belönade mitt slit med golfen med en Pitchklubba i järn som jag fick i gåva. Denna P-klubba kommer att ge extra slagkraft med den teknik som jag lärt mig. Jag blev jätteglad förstås och han är inte bara snäll Janne utan en suveränt bra och pedagogisk lärare.


Min nya P-järnklubba som jag fått i gåva av snälla Janne.




Förnämligt märke samt det bästa, svart handtag med röööda detaljer...

Rulle klarade sig inte undan regnskuren utan hann bli rejält blöt under de 15 minuter de regnade på honom innan han kom hem.


Regnblöt Rulle efter cykeltur till PKK med grabbarna

När Linda och Daniel ätit en sen frukost stack Rulle och Daniel iväg till gymmet och jag Linda tränade lite hemma på egen hand.

Nu får vi se vad resten av dagen har att bjuda på och det är så roligt att ha Linda och Daniel hos oss och bara njuta av deras sällskap.