2014-04-22 Sandkorvar på Hat Wanakon

Idag gick jag själv på långisen, på samma stränder som vanligt, men precis när jag vänt i slutet på Hat Wanakon såg jag att Lasse kom gående så vi gjorde sällskap tillbaka. Tack Lasse för trevligt sällskap!
 
Vi träffade även på Pisac som softade nedanför NishaVille där de bor och vi fick en kort pratstund.
 
På stranden kan man se små ringlade sandhögar som ser ut som små hundbajshögar med smala korvar,
 
Sandkorv på stranden
 
Det är inte bajs utan sand som små maskar /djur pressar upp underifrån. Tar man bort de långa korvarna ser man att en ny korv är på väg upp så sakteliga. Coolt!
 
Kolla på mina videofilmer här nedan så får du se.
 
 
 
Nu får vi se var resten av dagen och kvällen har för spännande att bjuda på:-))
 
Jag önskar dig en skön tisdag! 

Kommentarer:

1 Ann-Britt:

Vad underbart skönt det låter med promenader i ert härliga klimat! Tycker också mycket om att vara ute och gå! Det fina vädret håller i sig fortfarande här! Sitter på altanen och termometern visar på hela 29 grader vid den soliga väggen!

Vilka konstiga sandkorvar! Ser jättekomiskt ut!
Skulle aldrig kunna gissa på att det var små krabbdjur som gjorde dessa!

Kram!


Svar: Tack Ann-Britt för din kommentar och det är verkligen underbart på alla sätt att bo och leva här i HY. Härligt med 29 grader i Sverige, passa på att njuta av våren och det vackra vädret så länge det varar men snart är det ju sommar:-)) Jag visste inte det heller om sandkorvarna förrän jag tittade noga.... Kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina S:

Hå! Så intressant! Har ju sett de där småkorvhögarna men däremot har jag aldrig sett att de så att säga rör på sig och "blir till". Spännande små saker du hittar!

Svar: Tack Christina, visst är det skoj! Det gäller bara att ta sig lite extra tid och vara extra nyfiken:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: