2014-08-19 En vacker hök av arten Brahminy Kite siktas på den blå vackra himlen...

På strandlångisen idag med vovvarna (Berit hade annat för sig) såg jag en skugga av ett par stora vingar som avspeglade sig i sanden. När jag tittade upp i det blå såg jag en stor rovfågel och i min nya fågelbok, inköpt på Suvarnabhumi Airport i samband med Sverigeresan, ser jag att det är en hök som mäter ca 45 cm mellan vingarna. 
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Brahminy_kite
 
Jag fibblade upp kameran och hann ta några bilder, lite oskarpa dock, men ganska ok ändå då det var svårt att hålla kameran med zoomen tillräckligt stilla på fri hand.
 
Höken Brahminy Kite ovanför Hat Wanakon
 
Min nya fina fågelbok, det roligaste är att jag precis sett samma fågel i verkligheten som på bokens framsida.
 
Jag önskar dig en härlig tisdag! 

Kommentarer:

1 Pia:

Vad fin sidan blivit!! Lättare att hitta!! Bra

Svar: Tack så mycket Pia och tekniken utvecklas även på min blogg så den blir bättre anpassad till mobilen;-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: