2014-07-24 Besök hos min pappa Lasse igen...

Nu var det återigen dags för ett besök hos min pappa igen på Långbrogården men vi tog ingen promenad utomhus idag på grund av värmen om dryga 30+. Pappa höll med om att det var väl varmt för en promenad så vi satt med de andra i sällskapsrummet där de hade tagit in en golvfläkt för att få bort den värsta värmen i rummet.
 
De andra patienterna nickade till en efter en eller blev bara dåsiga av värmen men en kopp kaffe och kaka piggade upp lite som även jag bjöds på. Pappa hade kortbyxor och en pikettröja på sig för värmens skull och såg så fin ut i sin lättare klädsel. Han tycker om och blir glad när jag ger honom komplimanger men vem tycker inte om det...
 
Pappa hade mycket att berätta idag om flyktiga minnesbilder från sin barndom och tidiga ungdom och det blev lite rörigt men det är ju så det är. Som vanligt är det bara att hålla med honom och nicka och göra allt så han känner sig väl till mods.
 
På T-centralen i väntan på tunnelbanan till Fruängen och på väg till pappa Lasse...

Kommentarer:

1 Anna, New York – My Bite of the Big Apple:

Så fint skrivet om din pappa! Det gäller att ta vara på stunderna, fast livet förändras. Ha en fin helg!

Svar: Tack så mycket Anna och det är sant det du skriver. Jag önskar dig och en trevlig helg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: