2014-07-26 Adam och jag trotsar värmen och tar en rejäl långis Kungsholmen runt

Värmen håller i sig men jag har ett stort behov av att röra på mig rejält så Adam och jag tog rundan runt Kungsholmen igen. Samtliga badstränder är packade med människor och Hornbergs Strand har förvandlats till likheter med San Francisco med tusentals solbadande och badande ungdomar och partyliv i minimala bikinis etc på bryggorna och varenda liten gräsplätt.
 
De vallfärdar på gångvägen mellan de många bryggorna efter strandpromenaden i dessa bikinis eller badbrallor och badar från bryggorna, musiken är på hög volym både från badgästerna eller båtarna och det är party party till långt in på natten utan hänsyn till de närliggande bostadshusen. Jetskis förs fram i full fart och cirklar i tvära kast för att försöka imponera på dem som eventuellt tittar på.
 
Stockholm har fått ett favorittillhåll under sommartid som dessutom är lättillgängligt. Visst är det kul med lite liv och rörelse och att det blivit en träffpunkt för många unga men det är som det brukar vara, både på gott och ont, när intressena går isär. Sådan tur är varar bara detta bryggliv under sommartid när det är väder för det...   
 
Jag är glad över mina öronproppar som stänger av allt ljud jag inte vill höra när jag ska sova.
 
Vy från Fredhäll över Essingeleden
 
 
En skönt sovande Adam med Atlas...
 
Ett par måsungar...
 
Vitkindade gäss i vila efter Klarabergskanalen (Tack Anders)
 
Tack Adam för en skön promenad!
 
Jag önskar dig en synnerligen trevlig lördag!

Kommentarer:

1 ASk:

Ursäkta Annika, men det är vitkindade gäss på bilden!

Svar: Tack så mycket Anders, jag ändrar på momangen...Ville bara kolla att du har koll på mig:-))
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Linda:

Min fina son :) söta fåglar också pokäd

Svar: Mmm håller med dig hjärtat:-)) Pok Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: