2014-11-18 Idag firar Rulle och jag bröllopsdag 36 år!

Jisses vad åren går och idag har Rulle och jag varit gifta i 36 år och om två dagar tillsammans i 38 år! Dagen kommer att firas i hemmets lugna vrå där vi trivs och gillar bäst att vara. Det blir hämtmat från en av våra favoritrestauranger med lite gott att dricka därtill, det vill säga lika mysigt som vanligt men med en extra tanke på just idag.
 
När det gäller firande av våra bröllopsdagar känner jag mig inte speciellt maniskt att dessa dagar ska firas med pompa och ståt och att jag förväntar mig Rulle ska lämna den finaste presenten till mig för att visa sin extra uppskattning/kärlek till mig.
 
Jag tycker det är mycket viktigare att vårda äktenskapet varje dag och visa varandra uppskattning, respekt och kärlek samt att vi känner tillit gentemot varandra. Det är ju ändå de grundpelare som äktenskapet eller samboförhållandet bygger på. Finns inte det gör det inte saken bättre för att man pliktskyldigt lämnar en fysiskt present till sin make/maka en dag om året.  
 
Jag ser äktenskapet som ett teamarbete där båda måste hjälpa till och sträva för att båda ska må bra och få utlopp för sina respektive intressen och sätt att vilja leva sina liv. Försöka att glömma gamla oförrätter, skällsord eller misstag som ändå är gjorda. Man kan lära sig av misstag för att inte upprepa dem men göra något ogjort går ändå inte.
 
Rulle och jag är inte alltid överens och har vårt tjafs precis som alla andra men finns bara grunden, tryggheten samt stabiliteten går det över och kriget slutar med fred även om man inte tror det i krigets hetta. Det viktigaste tycker jag är att man berättar och är tydlig om något känns fel eller inte är bra och att man inte bara går och surar och muttrar.
 
Alla har vi våra dåliga dagar och humör men man kan inte kräva att den andra ska kunna lista ut vad det är om man inte säger det. Kommunikation är mycket viktig tycker jag. 
 
Sedan kan man försöka låta bli och smågnälla över petitesser i vardagen och försöka ta den andras mindre fel eller brister med en klackspark om det ändå inte påverkar livet nämnvärt. Ingen är felfri, inte ens jag :-D
 
Tack min älskade Rulle för alla dessa år och jag hoppas det bli många fler år med dig! 
 
2014-11-14
 
Vid Gyllene Triangeln 2014-10-08
 

Kommentarer:

1 Ingvor:

Stort grattis på bröllopsdagen! Det är inte ofta man hör par som hållit ihop så länge! Allting måste vårdas med omsorg! Länge leve kärleken!
Kram på er båda!
Ingvor och Kenth på Vipha Ville Resort

Svar: Tackar så mycket Ingvor och Kenth och lycka till ni också samt stor kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 marlene o rolf:

GRATTIS till er!!!!!! Håller med vad du skriver om äktenskapet!!Önskar er all lycka!!! Marlene o Rolf

Svar: Tack så mycket Marlene och Rolf och länge leve samt lycka till ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Titti:

Hoppas ni får en fin dag.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Reidun:

Grattis till er,ha en fin dag.Kram!

Svar: Tack så mycket Reidun och ha en fin dag du också! Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Christer:

Grattis till er båda!

Svar: Tack snälla Christer!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Ann:

Samma dag och antal år!!!!
Grattis till oss alla 4

Svar: Men vad häftigt Ann! Grattis till er från oss!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Birgitta S:

Grattis till er bägge två!

Birgitta S

Svar: Tack snälla Birgitta!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Carro:

Grattis ni fina på bröllopsdagen!
Bra skrivet! Många kloka ord :)

Massa kramar från mig o Perra!
//Carro

Svar: Tackar så mycket Carro och Perra och lycka till ni också! Stor kram till er båda från oss båda :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Madeleine :

Fint skrivet Annika. Jag önskar att ni får många fina år tillsammans. Kram

Svar: Tack snälla Madeleine! Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 kicki:

Ett stort GRATTIS! För lång o trogen tjänst.
O ett fortsatt Lycka till . Kramar till er båda.

Svar: Tackar så mycket snälla Kicki och stor kram till dig från oss båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Anonym:

Grattis, Grattis!! Vi önskar Er allt gott ! Ha en riktigt skön bröllopsdag.
Hälsar Marianne och Svante.

Svar: Tack så mycket Marianne och Svante och jag önskar er allt gott också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Anonym:

Grattis till ett bra samarbete.

Svar: Tackar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Linda:

Fina bilder och bra skrivet av de finaste och bästa föräldrarna :) pokäe

Svar: Tack så mycket mitt hjärta! Pok Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Jan Haffling:

Grattis till er bägge två på den stora dagen!

Svar: Tackar så mycket Jan!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Christina S:

Du skriver så kloka ord, Annika! Det är verkligen sant. Och jag tycker att varje dag ska firas - inte en speciell varje år, även om det kan vara roligt det också!
Gratulerar från oss till er!

Svar: Tack så mycket snälla Christina och jag lyckönskar er två också, varje dag :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Johan:

Stort grattis
38 år är imponerande !
Johan

Svar: Tack så mycket Johan!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

17 Nettan:

Störst av allt är kärleken!!! ❤️❤️❤️

Svar: Helt rätt Nettan!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

18 Monica Å:

Ett STORT GRATTIS till er båda!💐 Bra jobbat!👍
Det stämmer så otroligt bra det du skriver Annika! Det är så lätt att glömma bort att uppskatta och bekräfta varandra i vår speedade vardag. Det gäller att försöka vårda sin relation varje dag, vilket inte är helt busenkelt..... Men det man sår får man ju skörda, som det så vackert heter. Så egentligen borde vi verkligen slösa med vår kärlek....!💖

Svar: Tack så mycket goa fina Monica för dina kloka och fina ord du har så rätt som vanligt :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

19 Lena:

Stort grattis!

Vilken lycka att få dela sitt liv med någon man älskar och skapa ett drömliv tillsammans!!!
36 år är en lång tid, många olika faser man ska igenom! :)

Kram!

Svar: Tack så mycket Lena och jag önskar dig och Magnus all lycka! Kram ♥♥
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: