2014-10-09 Dag 11, mot Phayao. Dagsetapp 27 mil

Härlig körning på både fina och sämre vägar längs med Mekongfloden. Stannade för lunch vid ett litet hak i Huai Mae.
 
 
 
 
 
Laos på andra sidan floden
 
 
 
 
Phayao är en mysig stad som ligger vid en stor insjö och vi tog in på Jumjai Home Stay där vi fick en rum högst upp med sjöutsikt samt balkong. Rummet kostade 600 baht exkl. frukost. Mycket bra skydd under tak för våra hojar.
 
Längst upp till vänster är vårt rum...
 
 
 
 
 
Fin promenadväg vid sjön
 
Här intar vi varsin Changöl innan kvällsmaten
 
Det här sällskapet undrade om vi ville ha whisky men vi sa att vi nöjde oss med våra öl
 
Efter deras picnic ringde de efter en kvinna som tydligen ordnat picnicen och när de lämnat kom hon och plockade bort både rester från maten, skräp och sittunderlag...Coolt! 
 
Hunden är människans bästa vän och då ska vovven givetvis få sitta med till bords...
 
 
Efter att ha sett dem gå runt i denna dansliknande övning blev jag sugen på att medverka och det var inga problem alls utan de vinkade glatt in mig att delta i övningen. Det nappade jag givetvis på direkt och de hade lika kul som jag åt mina inte så där väldigt kordinerade rörelser som de hade....Thailändare är så underbara människor och verkar inte ha några problem med något alls utan verkar tycka att det är kul att man engagerar sig i det som de gör...
 
Rulle tog en bild på mitt engagemang... 
 
Vilken mysig stad det här verkar vara, lugnt och trevligt vid sjön och hit kommer vi att åka fler gånger för att utforska staden och omgivningarna mer...

Kommentera här: