2014-10-31 Nyfiken på det dansanta folket i Huay Yang...

I Huay Yang går det oftast lugnt till både på dagar och kvällar då nöjesutbudet är ganska tunt. Vill man ha mer av det kan man åka till Hua Hin eller till Bangkok..
 
Nåväl på fredagar from idag, som var premiärdagen för dans till liveband för denna högsäsong på Driving Rangen. Då är det klackarna i både i tak och golv som gäller. Dansen har flyttat till högra gaveln på Driving Rangen där det finns en bar som man kan köpa drycker att svalka sig med mellan varven på dansgolvet eller om en muntorrhet infinner sig efter mycket prat...
 
Jag åkte dit strax före kl. 21 för att med egna ögon se vad de har för sig på dessa dansaftnar och väl där upplevde jag en mycket trevlig och uppsluppen stämning och full fart både verbalt och på dansgolvet till det lilla livebandet om två som sjöng och spelade,
 
Det var så kul där så att från början ha tänkt att jag bara skulle vara där och kolla i kulisserna i ca 15 minuter blev det drygt 2 timmar, Många av mina fina vänner var där och det blev mycket pladder samt en hel del dans trots att jag inte är så bekväm i att dansa pardans. Men allt går med bra och dansanta kavaljerer!  
 
Christina, Polisen och jag...(Berit har tagit bilden) 
 
Sittande fr. v. Lars-Åke, Berit, Lasse, Monica och Sven
 
...och så stående...
 
...och här fick jag vara med på bild (Monica har tagit bilden) 
 
 
Benne..
 
 
 
Kvällen slutade med en långdans med alla som var kvar.. 
 
Rulle hade gått och lagd sig när jag kom hem strax innan 24 tiden efter att ha skjutsat hem Berit.
 
Tack Rulle och alla goa fina vänner för en trevlig kväll! 
 
En mysig fredag och helg önskar jag dig!

Kommentarer:

1 Monica Å:

Så här bra musik har vi varje fredag under hela säsongen fr o m idag, underbart! Nästa gång får du filma lite tidigare på kvällen. Dansgolvet brukar normalt vara fullt! Johannes som är Bennes brorson, gjorde en riktig bragd som tordes dansa "styrdans" med en schjugioschjuåring, tuff och duktig kille!!! Tack för dansen Johannes! 👍💃

Svar: Tack Monica för din kommentar och roligt att Johannes verkade trivas bra i denna miljö samt vågade sig till och med på en pardans:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti:

De sjunger och spelar bra Benne och kompis.
"Styrdans" är numera inte min grej .....men i ungdomens dagar gick jag ofta på dans!
Buggade till och med.
Trevlig helg önskar Titti

Svar: Ja Titti de är duktiga och jag gillar mest typ "discodans" men roligt att det finns en möjlighet för de som gillar att dansa:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 kicki:

Ja, det såg trevligt ut som vanligt.
Tar några veckor till, tills jag får vara med.
Fina bilder Annica.Kram ♡♡♡

Svar: Tack Kicki och det ska bli roligt att träffa dig igen! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Berit Knapasjö:

Jag hade en helt otroligt trevlig kväll med alla goa människor!
Kul att se Farbror Sven och mig i en dans.
Tack Annika för trygg skjuts hem!

Svar: Tack Berit för din kommentar och att du hade trevligt syntes på hela dig :-D Klart att jag hjälper min fina goa vän att komma hem tryggt!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Kia :

Åh, vad härligt att se er dansa och ha roligt!
Jag får vänta tills nästa gång.
Jag var på stranden och åt till skön musik.

Svar: Ja det var roligt Kia, vi saknade dig och de andra, men du var ju i trevligt sällskap själv och hade det mysigt som jag såg på FB:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 karl:

I Want to Go Home. är ju inte de vi vill höra här i sweden

Svar: Jo Karl den låten passar ju bra för de där hemma i Sverige som vill hem och längtar till Huay Yang :-) Sedan ville nog musikerna gå hem för det började bli sent och de var säkert trötta efter en lång spelkväll...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: