2014-09-17 Innekurardag är skönt det också....

Igår eftermiddag blåste det halv storm och regnade massor hela eftermiddagen, kvällen och natten, den ena skuren efter den andra avlöste varandra och gardinerna stod stundtals nästan rätt ut från fönstren.
 
På oss gick det dock ingen nöd då vi gillar att mysa hemma och för att slippa åka iväg över huvud taget i ruskvädret fixade vi kvällsmaten hemma. Vi ville inte ens duka upp maten på vår altan utan satt inne och kurade med tända stearinljus. Hur mysigt som helst!
 
I morse vaknade jag vid 07 tiden för att gå på långis, men då jag går själv idag (Berit och Ulf golfar) hade jag ingen tid att passa, Upptäckte dock att det regnade fortfarande så jag kröp ner i sängen igen. Rulle hade inte heller någon träningstid att passa så där låg vi och trynade och vaknade inte förrän kl. 09.30!!!
 
Jisses, snacka om att sova länge men så härligt med sovmorgon och min massagebehandling i går måste ha sugit ut mig fullständigt för jag var så skönt trött. 
 
Det småduggade fortfarande och jag hade helt enkelt inte någon lust att ta mig ner till stranden för att gå på långisen idag så därför struntade jag helt enkelt i det. Så lättjefullt enkelt och skönt livet är när vi själva får bestämma hur vi vill ha det!
 
Idag blir det 100 % softardag....
 
Nu har vi många vackra orkidéer som är på gång eller som slagit ut helt...
 
Nyutslagen vacker orkidé som vi kan njuta av...
 
I kväll är vi bjudna på drink hemma hos Ann-Sofi och Lasse och sedan äter vi kvällsmat tillsammans någonstans i byn. Det kommer att bli en trevlig kväll, det är jag redan nu helt övertygad om!
 
Jag önskar dig en mysig onsdag (lillördag)!

Kommentarer:

1 Marianne:

Låter som även ni njuter av "höstens" antågande.

En fråga: Hur gör vi med korgmöbler som är i behov av uppfräschning?

Njut av en softardag/ Marianne

Svar: Tack Marianne! Vi har låtit Odd (påminner om Eddie Murphy) mitt emot Orchid 3 som rengör och lackar dem i transparent eller valfri färg. Han gör ett bra jobb tycker vi. Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Christina S:

En sådan härlig sovmorgon ni har haft idag! Gott!
Så vackra orkidéer! Här börjar hösten göra sig påmind, det är fortfarande varmt och skönt och solen skiner men man ser på träd och växter att något är på gång. Lite dystert, men samtidigt gillar jag hösten. Härligt med fuktiga luften och alla jordiga dofter. Vilket bra tips för korgmöblerna! Det är ju nära dit för oss också!

Svar: Tack så mycket goa Christina för din kommentar och jag gillar också hösten av samma anledning som du samt alla sprakande vackra färger!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Kia:

Härligt med myspys och sovmorgon!
Här hemma i Sverige har vi fortfarande fantastiskt väder med ca 20 grader och solsken. Nu ska jag ta min promenad vid vattnet och sedan ett litet dopp tror jag. Igår låg folk och solade på bryggan.
Vilka fina bilder du har tagit på orchideérna!

Ha en fortsatt härlig torsdag!
Kram

Svar: Tack snälla goa Kia för din kommentar och vad härligt att värmen håller i sig! Njut av promenaden och nu dröjer det inte länge förrän du är hemma i HY och kan promenera här:-)) Ha det så bra du också och kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: