2014-09-23 En blomstrande tisdag hemma i Huay Yang...

Morgonen startade med en härlig långis med Berit och Enöga. När vi möttes vid Au Restaurang kom Trullsan och Enöga och de båda tjöt av glädje och Enöga hoppade upp på mig och var helt tokig och hennes svans gick i cirklar, flera varv av glädje. Snacka om att jag kände mig välkommen!
 
Efter en stund kom Atlas lommande men han var trött och seg och ville inte hänga med på långisen så det blev "bara" Enöga denna gång som höll oss sällskap.
 
Våra orkidéer blommar ör fullt och även övriga blommor i vår trädgård och därför vill jag gärna dela med mig av denna ögonfröjd.
 
 
 
Visst är det fint!
 
Idag är det mycket varmt, ca 35 grader!
 
Jag önskar dig en ljuvligt skön tisdag!

Kommentarer:

1 Reidun:

Helt paradisiskt fint att se, nu när frosten börjar komma även här i västra sverige;)

Svar: Tack så mycket Reidun för din kommentar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Eva Olofsson:

Så underbara blommor! Vi möts av isrosor på bilrutorna och isskorpa på vattenkärlen på morgnarna. Nu packar vi för vinterresan.

Svar: Tack så mycket Eva och vilken tur att ni har ett varmare boende under vintertid här i vårt paradis HY:-)) Välkomna hem igen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Madeleine :

Jättefina blommor. Jag gillar orkidéer, men de är lite svåra att få att blomma igen tycker jag 🌸

Svar: Tack så mycket Madeleine och det kräver ett visst tålamod :-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: