2015-08-24 En rapport från din bloggares horisontalläge....

Idag har kroppen bestämt att den fortfarande ska ta det lugnt och låta det lilla förkylningsviruset ebba ut i sakta mak. Det går ingen som helst nöd på mig utan jag ligger i min sköna säng och läser, sover en stund, och läser igen....Rulle är en snäll och älskvärd make och ser till att jag får den näring jag behöver och då förflyttar jag mig med hasande steg ut till altanen för att fylla på näringsbehovet.
 
Häromdagen mådde jag hur bra som helst och när man minst anar slår viruset till och sänker en totalt, Då brukar jag tänka varför njöt jag inte ännu mer när kroppen var i toppform!
 
Rulle har varit lite krasslig med typ samma virus i omgångar så det är lätt att smitta ner varandra, 
 
Min kur i sådana här fall är Decolgen och de gör susen men jag blir trött av dem och det är väl det som är meningen så kroppen verkligen får vila.
 
Vill man rensa näsan mot täppa eller lindra ev hosta är det superbra med Siang Pure Oil och man håller den lilla flaskan under näsan och tar en liten sniff. Det är en starkt mintluktande vätska så man ska hålla den borta från fingrarna om man råkar pilla sig nära ögonen efteråt, Det är inte så behagligt. Vätskan i flaskan kan man även använda på myggbett,
 
Vid hosta eller slembildning fungerar Solmax,
 
Alla dessa medikament kan man köpa i byn på bl.a Pop Shop eller Si Shop.
 
Decolgen, Solmax och Siang Pure Oil....
 
 
Den lilla behändiga flaskan med Siang Pure Oil kostar 20 baht... 
 
Nu har jag dessutom brutit sängliggandet med att blogga, allt för dig min kära bloggläsares skull, och livet är därmed på bättringsvägen. Härligt!
 
Jag önskar dig en skön och virusfri måndag!
 

Kommentarer:

1 Titti:

Krya på dig.
Tack för tipset om medikamenter.
Kram Titti från sensommarvarma Umeå.

Svar: Tack Titti och varsågod för tipset:-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 kent andersson:

Krya på dig

Svar: Tack Kent!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Annica Jonsson:

Krya på dig Annika :)

Svar: Tack för det snälla Annica!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Ingvor:

Krya på dig! Tack för tipset på alla medikamenterna!Man vet aldrig när förkylningen slår till.
Kram Ingvor

Svar: Tack själv snälla Ingvor för hälsningen! Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta Sylven:

Krya på dig!
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack snälla Birgitta!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anna, New York – My Bite of the Big Apple :

Virus är inte kul. Men vad skönt att du både blir väl omhändertagen och har bra medikamenter. Krya på dig!

Svar: Tack snälla Anna för hälsningen och det bästa med virusinfektioner är att de i vart fall går över efter några dagar även om det inte är så kul under tiden :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: