2015-12-10 En ny karta över Huay Yang finns nu att tillgå....

Huay Yang Community Workgroup har gjort en ny karta över Huay Yang och placerat in bostadsområden, restauranger, affärer etc efter bästa förmåga. Den är dock inte helt i överensstämmande med verkligheten då en del restauranger etc. saknas på kartan. 
 
Jag träffade den thailändska man som varit med och uppdaterat kartan och han skulle se till att den kompletteras med de restauranger etc som nu saknas på kartan.
 
Jag fick en bunt kartor av mannen och kommer att lämna ut dessa på några strategiska ställen i Huay Yang men jag är övertygad om att han själv spritt ut dem lite här och var i byn.
 
Toppenbra då det är många som efterlyst en aktuell karta över Huay Yang!
 
 
 

Kommentarer:

1 Katarina:

Var kan man få tag i denna karta?
Ps.Gillar din blogg jättemycket.

Svar: Pop Shop eller hos Chon på Huay Yang Travel där jag lägger några ex. Finns säkert på fler håll...Tack så mycket för att du gillar min blogg :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Sussi:

Hej
Vi har tidigare varit i kontakt och fick tips med en mailadress till en man som kunde hjälpa oss att hyra ett hus. Jag har dessvärre blivit bestulen på min mobil så alla mail har försvunnit. Kan du hjälpa mig igen? TAck
Jag är flitig läsare av din blogg och har helt fastnat för att hyra ett hus i Huay Yang. När det blir vet jag inte det är mycket som ska klaffa. Kartan är väldigt intressant. Du har inte möjlighet att fota den lite närmare så man ser vad det står? Jag vet att det är svårt men jag ser Orchid men längre upp ser jag inte.
Tack för trevliga lässtunder så här kl 7 när jag är själv på jobbet.
Trevlig helg

Svar: Du kan kontakta Huay Yang Travel, se mina kategorier i bloggen när det gäller uthyrning. Jag kan inte ta en tydligare bild på den kartan med min kamera än jag gjort för att få med hela kartan då området är utsträckt samt små bokstäver. Det finns andra kartor över Huay Yang via google om du tycker de är bättre. Tack för att du läser och uppskattar min blogg. Trevlig helg!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Lars:

Varför är exempelvis inte Aruna eller Maris med på kartan?

Svar: Ingen aning om Lars då det inte är jag som gjort kartan utan det får man påpeka för dem som gjort kartan helt enkelt om man tycker att något fattas och borde vara med.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Myran:

BRA svar: Ingen aning om Lars då det inte är jag som gjort kartan utan det får man påpeka för dem som gjort kartan helt enkelt om man tycker att något fattas och borde vara med.
Hur vore det om Du Lars istället för att klaga LÄSTE vad Annika skrivit, CITAT: "Huay Yang Community Workgroup har gjort en ny karta över Huay Yang och placerat in bostadsområden, restauranger, affärer etc efter bästa förmåga. Den är dock inte helt i överensstämmande med verkligheten då en del restauranger etc. saknas på kartan."
SÅLEDES ge f-n i att klaga på "min" Annika utan tacka istället för du din gnällspik visste inte ens att det fanns nå´n karta, DRXXMEL

Svar: Tack Myran för din support :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Myran:

;-) De nada.
(Få saker stör mig så som denna "Lars´" inställning att inte bara gnälla utan också "skjuta" den välvilligaste av budbärare !
Du ÄR bäst, så det så !

Svar: Ha, ha kära Myran så illa vad det säkert inte tänkt och en del skriver först och tänker efter sedan, så är det med oss människor, många av oss är inte bättre än så :-D Tack för att du är min finaste support!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Myran:

Som skrivet; Du är en vänlig själ,
men jag......en ilsken rackare ibland.

Svar: Tack Myran du är en fin själ du också och även jag (även om du kanske inte tror det) kan vara en en ilsken rackare när det behövs för att sätta ner foten :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Myran:

Top !

Svar: Yepp! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: