2015-07-26 En fråga till er mina kära bloggläsare om matbrödsbak, var köper ni era ingredienser?

Jag har via min blogg fått frågor om man i Huay Yang kan få tag på ingredienser för eget matbrödsbak.
 
Vi bakar inte matbröd själva här i Huay Yang och har inte ens någon ugn, så jag har därmed inte forskat närmare på vad som finns när det gäller utbud av matbrödsingredienser.
 
Jag vet att det är en del som bakar sitt eget matbröd här i Huay Yang så om ni har lust att dela med er av vad ni får tag på era ingredienser är jag tacksam om ni svarar via min blogg.
 
Tack på förhand!
 
 
Bilden är lånad från internet
 
Bilden är lånad från internet

Kommentarer:

1 Louise Karlström:

Jag som är glutenintolerant letar mest efter mjöl som inte innehåller gluten. Vanligt vete och fullkornsmjöl finns på pop och sig shop. Andra mjölsorter förutom majs och rismjöl finns på Villa Market ii Hua Hin.

Svar: Tack snälla Louise för din kommentar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Eva:

Rågmjöl finns på Si Shop, har även köpt det på Pop shop.
Bakpulever finns hos båda.
Torr jäst finns hos Si.

På vetemjölspåsarna finns bilder på vad de tänkt sig, matbröd, kaffebröd.

Vetemjölet är väldigt finmalet.

Svar: Tack snälla Eva för din kommentar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Eva:

Vetemjölspåsen har bild på framsidan, vad de tänkt sig,att man skall baka av det. Kaffebröd eller matbröd. (Mjölet är mycket finmalt.)

Rågmjöl finns hos Si, har även köpt det på Pop shop.

Bakpulver finns i båda affärerna.

Torrjäst finns hos Si.


Svar: Tack Eva igen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Eva:

Hej blev två kommentarer, trodde det första inte gick fram till bloggen!

Svar: Det gör inget Eva, det är inte lätt att veta då jag måste godkänna kommentaren innan den publiceras :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Annette:

Man kan kjøpe havregryn, sesamfrø og solsikkefrø på Si shop. Hvetemel og rrugmel også. Så da blir det veldig enkelt å bake grove brød, dersom man har ovn selvsagt 😀

Svar: Tack snälla Anette för ditt svar för ett brödbak som heter duga :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: