2015-05-15 Trevlig helg, nu är det äntligen fredag!

Ja, ja många av er bloggläsare som fortfarande arbetar och sliter har säkert varit klämdagslediga idag efter Kristi Himmelfärdsdagen så för er kändes det säkert som fredag redan i onsdagskväll....
 
För er som valt eller varit tvungna att arbeta idag och som normalt är lediga på helgerna får väl ta åt sig lite extra då...
 
Fast jag inte har arbetat på snart fyra år känns fredagar fortfarande som något alldeles speciellt. Det kommer en sådan där lite extra pirrande myshetskänsla i kroppen när jag har slutat mitt långisarbete, ha, ha...Nu är jag LEDIG resten av dagen och även lördag och söndag.
 
Det tramsiga är att jag är ledig året om, dvs. 365 dagar om året och kan göra precis vad jag vill och känner för med mina dagar, vardagar som helg, men är man knäpp så är man...
 
Vissa spår av det långa tuffa arbetslivet går tydligen aldrig ur... Jag kommer alltid att minnas med välbehag när jag packade ihop mina saker på min arbetsplats på fredagseftermiddagen och sedan åkte hem till den sköna ledigheten över helgen... Det är väl den pirrande känslan som lever kvar i min kropp...
 
Det här tycker jag är en passande bild på min ljuva tillvaro, arbetsbojan har släppt och det var så länge sedan nu så det har vuxit snäckor på snöret...
 
Detta "skräp" på Dolphin Beach får ligga kvar som en liten symbol över det fria livet :-D
 
Mina nya yrken som Livsnjutare och Fritidsforskare har tagit vid och det med besked...
 
Jag önskar dig en mysig fredag och trevlig helg!
 

Kommentarer:

1 kicki:

Hej ! Annica!
Håller med dig om känslan , när det är fredag, känns härligt, fast man är ledig , hela veckan.
Ha det gött. Kram till er båda.

Svar: Tack Kicki för din kommentar och ha det så bra ni också och kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Madeleine:

Tack det samma till er!. Kram Madeleine

Svar: Tack, tack och kram till dig från oss!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 kent andersson:

Har själv slutat arbeta i höstas, håller helt med dig, man bara njuter. Men jag håller mig i Sverige till nästa vinter. då blir det Hauy Yang igen.

Svar: Tack Kent för din kommentar och visst är det härligt att bara få njuta av tillvaron :-D Välkommen hem till Huay Yang i vinter!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Christina S:

Ja jag jobbar ju men har varit ledig idag, gott med lite långledigt. Ägnat dagen åt att måla på huset. Vi har haft riktigt gott väder, även om det fortfarande är lite svalt. Härliga bilder du förmedlar!

Svar: Tack snälla Christina! Jag kan förstå att det är skönt med långhelg för er som fortfarande arbetar men att måla på huset är ju också ett arbete men kanske roligare då det blir fint efter mödan :-D.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Maria :

Haha vilken passande bild du hittat för det :) Perfekt! Pok äe

Svar: Ja tack hjärtat ibland har jag tur att hitta en passande bild :-D PoK Äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: