2015-05-18 Måndag och skön start på veckan...

Idag fick jag mysigt sällskap av Tina H Ö på strandlångisen, Berit hade annat för sig, och det var roligt att få lära känna en för mig ny bekantskap här i Huay Yang (HY).
 
Tina och hennes Anders har "bara" haft sitt hus här i HY sedan november 2014 på Orchid 6 och det är så härligt när det flyttar in nya positiva, sympatiska människor som precis som vi verkligen gillar HY just för att det är som det är här. Lugnt och skönt med långa härliga nästan öde stränder och långt ifrån massturism och allt vad det för med sig.
 
HY är verkligen en oas för både gammal och ung som vill uppleva det genuina Thailand och just så här års är det bättre än någonsin tycker jag.
 
Tack så mycket Tina för en mycket givande och mysig samvaro under långisen!
 
På min väg med cykel upp till byn, för att utföra några ärenden, stannade jag till hos Bengt på hans restaurang för en liten pratstund och där satt Micke, en trevlig man som inte heller haft sitt hus så länge på Orchid 6. Härligt att även Micke var så positiv och glad för att ha hittat sin tillvaro här i HY som han verkar trivas mycket bra med. Precis sådana människor är vad som behövs här i HY för att öka trivseln för oss alla i och med sin positiva attityd och goda energi. 
 
HY är verkligen något speciellt, det har jag känt sedan 2005 då jag var i HY för första gången, och i Thailand överhuvudtaget, tillsammans med goda vänner. Jag blev på en gång oerhört tagen av denna plats som kändes som ett paradis på jordklotet och denna känsla har aldrig försvunnit. Vi har haft vårt hus sedan 2006 på Lotus 1 och jag har aldrig ångrat det köpet en enda nanosekund.  
 
En av mina favoritbilder, en slända på en av våra växter och precis så lätt som den är i kroppen känns det i sinnet att leva och bo här i Huay Yang samt dess skira vingar som en symbol för att flyga dit där det finns näring och för mig i form av god energi.
 
Tack alla för en härlig dag! 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

❤️ Hur är det med Bengt ? Hälsa från oss nästa gång

Svar: Jo han verkar må ganska bra efter omständigheterna och eftersom du inte skrivit vem du är är det svårt att hälsa till honom från dig :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Titti:

När jag kom till Huay Yang första gången visste jag att här hör jag hemma......har reste en hel del i Asien men först i Huay Yang kändes allt rätt.
Vilken lycka att ha funnit denna plats.
Kram Titti

Svar: Tack Titti och vad härligt att du fick samma känsla som jag! HY är m a o något alldeles speciellt och vilken lycka att denna vackra by finns :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 pyttsi:

Härligt att läsa. Jag tror att jag träffade Tina hos Sam i början av dec. hälsa henne.
Vi längtar efter oktober (känns konstigt när det snart blir sommar)

Svar: Tack så mycket Pyttsi för din kommentar och jag ska hälsa Tina från dig. Förstår att ni längtar till HY fast det snart blir sommar i Sverige :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 patrik rullander:

vilken fantastisk bild jätte fin ..första gången jag skriver något ..men måste passa på att det är kul att följa,var hos er 2014 våren bodde oss jack som tydligen inte finns...sen hyrde sen en väns hus dec 2014 med min dotter så man känner igen sig en del plus annat som man inte sätt..trevlig Blogg..en liten fråga som jag egentligen inte har med att göra är din mans smeknamn..jag heter och alla andra i min släkt Rullander därför kallas vi Rulle.. men om jag inte har missförstått något så har din man samma inte så att vi är släkt :-)

Svar: Tack så mycket Patrik för din kommentar och respons! Rulle är bara ett smeknamn helt enkelt och har ingen koppling till hans efternam:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: