2015-05-20 Smarriga bakverk från Sugar Plum i Tap Saké...

Under min strandlångis ringde Rulle och frågade om jag ville ha en god bakelse till lunchfikat och med tanke på att jag bränt av x-antal kalorier svarade jag givetvis ja. Fransmannen Ludo har helt bommat igen sitt café på Mellanvägen och flyttat till Prachuap Khiri Khan (PKK).
 
Det var tyvärr inte något tillräckligt kundunderlag här i HY för den verksamheten, synd nog, och det lär gå bättre för hans café i PKK. När vi ändå är där framöver kan man svänga förbi hans nya café och köpa med sig något gott. Var i PKK och hur det ser ut kommer en rapport om senare när jag kollat upp det.
 
Nu fick Rulle hoja iväg till Tap Saké för att handla smarriga bakverk istället och det är alltid ett säkert kort.
 
Rulle bjöd på en smarrig Chokladbakelse och en bit Cheesecake med citron (som vi delade) som ett smakprov. Mums vad gott och med tanke på mina brända dryga 1 000 kalorier hade jag inget som helst dåligt samvetet för att inmundiga dessa godsaker.
 
Idag är det onsdag = lillördag och då vankas en iskall GT innan kvällens hämtmat från Raplom och goa vännen Pia vet precis vilken rätt det blir :-D
 
Jag önskar dig en mysig onsdag!
 

Kommentarer:

1 Louise Karlström:

alltid lika roligt att titta på dina härliga foton. Ännu ingen längtan till värmen. Sverige är härligt så här års. I oktober är det nog härligt att dra iväg till " vinterhemmet "

Svar: Tack så mycket Louise för din kommentar och välkommen tillbaka hem till HY i oktober!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Nääää!! Era mörtar!!!😖🔫. Kram. Vi ses snart! Gai hoo cheese
Pia

Svar: Mmm så blir det Pia när ni lämnar HY och inte kan njuta av denna underbara rätt :-D Ses snart och kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: