2015-05-23 God morgon, idag är det lördag!

Lördagar gillar jag, det är ett snäpp bättre än fredagar. Lördagar bjuder oftast på sovmorgon, inga måsten utan dagen blir precis som man själv gör den till. Nja, det gäller ju alla andra 364 dagar också för vår del men ändå.
 
För mig är det viktigt att göra varje dag som specifik och att det blir den absolut bästa dagen och övertygar jag mig om det redan när jag slår upp ögonen på morgonkvisten blir det oftast så också.
 
Denna lördagsmorgon har börjat så här...
 
...en sen frukost med njutning för alla sinnen, smarrig grönsaksomelett och färskt frukt samt en stort glas med svart starkt kaffe...blicka ut över vår trädgård samt lyssna till ljudet från våra fåglar, lite hundskall på håll, galande tuppar, tjattrande ankor samt andra välbekanta ljud i omgivningen.
 
Rulle har dragit iväg till gymmet och jag kommer att hitta på något med trädgården idag, tror jag...Vi får se vad det blir helt enkelt...
 
Grönsaksomelett med färskt frukt och en stor stark kaffe...
 
I går kväll, innan kvällsmaten, bjöd Rulle på en egenkomponerad drink med gul mango, typ Pina Colada, men med gul mango istället. Den var riktigt god och är nu döpt till Mango Colada. 
 
Den drinken har jag beställt till i kväll också!
 
Jag önskar dig en lika mysig avkopplande lördag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot, tänkt positivt och var rädd om dig!
 

Kommentarer:

1 Carita:

Mango Colada, det låter riktigt gott. Ha det så bra i värmen.

Svar: Tack Carita och det är verkligen supergott, bra att passa på nu när det är mangosäsong :-D Ha det så bra ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria :

Ja frukostarna där saknar jag verkligen. Värmen och goda frukten och er såklart :) Pok äe

Svar: Vi saknar dig också här mitt hjärta och jag vet att du gillar bla den frukoststunden med allt som hör till :-D Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: