2015-11-18 Idag har vi varit gifta i 37 år!

Idag firar vi vår 37 års bröllopsdag Rulle och jag och om två dagar har vi varit tillsammans i 39 år!
 
Ungefär så här beskrev jag vår långa tid tillsammans i min blogg när vi firade vår 36 års bröllopsdag och då det inte skiljer sig från vad jag tycker idag tål den att upprepas. Det är viktigt att komma ihåg att ta vara på varje dag som om den vore den sista. 
 
När det gäller firande av våra bröllopsdagar känner jag mig inte speciellt maniskt att dessa dagar ska firas med pompa och ståt och att jag förväntar mig Rulle ska lämna den finaste presenten till mig för att visa sin extra uppskattning/kärlek till mig.
 
Jag tycker det är mycket viktigare att vårda äktenskapet varje dag och visa varandra uppskattning, respekt och kärlek samt att vi känner tillit gentemot varandra. Det är ju ändå de grundpelare som äktenskapet eller samboförhållandet bygger på. Finns inte det gör det inte saken bättre för att man pliktskyldigt lämnar en fysiskt present till sin make/maka en dag om året.  
 
Jag ser äktenskapet som ett teamarbete där båda måste hjälpa till och sträva för att båda ska må bra och få utlopp för sina respektive intressen och sätt att vilja leva sina liv. Försöka att glömma gamla oförrätter, skällsord eller misstag som ändå är gjorda. Man kan lära sig av misstag för att inte upprepa dem men göra något ogjort går ändå inte.
 
Rulle och jag är inte alltid överens och har vårt tjafs precis som alla andra men finns bara grunden, tryggheten samt stabiliteten går det över och kriget slutar med fred även om man inte tror det i krigets hetta. Det viktigaste tycker jag är att man berättar och är tydlig om något känns fel eller inte känns bra än att man bara går och surar och muttrar.
 
Alla har vi våra mer eller mindre sämre dagar och humör men man kan inte kräva att den andra ska kunna lista ut vad det är som kanske felar om man inte säger det. Kommunikation är mycket viktig tycker jag. 
 
Sedan kan man försöka låta bli och smågnälla över petitesser i vardagen och försöka ta den andras mindre fel eller brister med en klackspark om det ändå inte påverkar livet nämnvärt. Ingen är felfri, inte ens jag :-D
 
Tack min älskade Rulle för att jag fått ytterligare ett år med dig och jag hoppas det bli många fler år med dig! 
 
Rulle min egen hjälte!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Underbart skrivet och så sant, så sant!
Önskar er en härlig bröllopsdag.
Kram till dig och Rulle!

Svar: Tack så mycket Eva för det! Kram till dig och Lasse
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Glömde signera... Eva på Van Ravi

Svar: Tack Eva det är lätt gjort!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anna Lundqvist:

Det är härligt att ha någon att tycka om och dela vardagen med ! Önskar er en ❤️ dag och många fler sådana.

Svar: Tack så mycket Anna och jag håller med dig :-D Vi ska göra vårt bästa för att det blir många fler år till att fira!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti:

Önskar er en underbar bröllopsdag.
Vi brukar äta en god middag....inga presenter!
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti då gör ni precis som vi :-D Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Håkan Lennart:

Önskar er en fortsatt fin bröllopsdag på alla sätt och vis!

Kramar från Håkan Lennart i ett 7-gradigt, gråmulet och blåsigt Kalmar!

Vi ses om två månader!

Svar: Tack så hjärtligt Håkan Lennart och det ska bli roligt när du kommer hem till Huay Yang igen, vi saknar dig här! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Turid Amundsen:

Gratulerer!!!

Dere er heldige som har hverandre, jeg mistet min Gunnar alt for tidlig.

Svar: Tack så mycket Turid och vilket sorgligt slut på ditt äktenskap! Därför är det ännu viktigare att man vårdar det man har så mycket det bara går. Kram till dig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Ann-Britt:

Vad fina ni är tillsammans! Grattis till er båda på Bröllopsdagen! Jättefint kort på er två vid stranden!

Kram<3

Svar: Tack snälla goa Ann-Britt för det och en varm kram till dig från oss!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Ingvor:

Sant och klokt skrivet! Ha en underbar bröllopsdag!
Ses i januari, vi stannar i 2 månader.
Grattis kramar från Ingvor och Kenth

Svar: Tack så mycket Ingvor och Kenth för det samt grattishälsningen! Det ska bli roligt att se er igen här i vårt paradis Huay Yang! Kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Reidun:

Grattis,ha det så fint idag! Vi firade 50 årsdag i somras;)) Kram till er båda!

Svar: Tack så mycket Reidun och grattis till era 50 år! Kram till er båda från oss båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Ann:

Grattis till er och oss! Firade med middag och vin på altanen

Svar: Tack så mycket Ann och grattis till er också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Björn & Sonja:

Varmt GRATTIS till er båda. Med så kloka ord och sund inställning kan det inte bli annat än ett lyckat resultat!

Svar: Tack så mycket Björn och Sonja för det och en varm kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Christina S:

Så underbart klokt skrivet, så är det precis!
Gott att läsa!
Ha en härlig dag och många lyckliga år ytterligare tillsammans!

Svar: Tack snälla goa Christina för det! Ha en underbar dag du/ni också och hoppas ni också får många fantastiska år tillsammans!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Birgitta S:

Grattis till er bägge i värmen njut!
Det du skriver är så sant.
Hälsningar Birgitta S +4 Kungsholmen

Svar: Tack så mycket Birgitta och vi njuter i fulla drag!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Jan Isacson:

Grattis! Grattis! Sköt om er....
Vi ses snart👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Svar: Tack så mycket Isac för det och sköt om er ni också! Ska bli roligt att snart ses igen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Anton:

Grattis till er två!!

Svar: Tack snälla Anton!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

16 Madeleine:

Länge sedan jag var inne på din blogg så jag hade lite att läsa. Vad fint skrivet Annika och så sant. Grattis till det långa äktenskapet med din "prins" :-). Kram

Svar: Tack så mycket Madeleine och välkommen tillbaka till min blogg. ☺ Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: