2016-12-03 Äntligen kunde jag plantera en typ av liljeväxt - en av mina favoritblommor...

Den här typen av liljeväxt gillar jag och har letat var jag kan köpa den för att plantera den i vår trädgård. Hittade den häromdagen hos Si Handelsträdgård (vid motorvägen) och nu har de kommit i jorden och börjat spira.
 
Det finns flera färger men den här lysande gula med lite rött i gillar jag skarpt och den lyser upp vår tillvaro ännu mer här i ljuvliga Huay Yang.
 
 
 
Visst är den vacker!
 
Jag önskar dig en skön lördag var du än befinner dig på vårt vackra jordklot!

Kommentarer:

1 Marianne:

Dom är mycket vackra! Finns i en orange och röd variant också! Den röda skulle du fråga efter :) Trevlig helg!

Svar: Tack så mycket Marianne för din kommentar och de hade en röd variant också men det passar bättre eller syns mer med den gula bland allt det gröna där så jag valde bort den röda. Trevlig helg till dig också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

Härligt! :)

Svar: Tack Amanda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Jättefin/Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Annelie Gutenberg:

Vad fin👌Trevlig helg😊

Svar: Tack så mycket Annelie och detsamma till dig 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: