2016-12-09 Fredagslångis på stranden och trevlig helg önskas er alla...

Ned kom för att städa vårt hus strax före kl. 09.00 så Rulle tog en cykelträningstur till Ban Krud och jag tog min sedvanliga strandlångis och idag med trevligt sällskap av goa fina Ulf Ö.
 
Som vanligt kom Skruttan, Berta och Lord och mötte mig innan jag nådde stranden och de fick både lite torrfoder och tuggpinne. Till min glädje har Skruttan lagt lite på hullet så hennes revben syns inte alls lika tydligt som i maj 2016, se bilden nedan. Hon är dock lite skruttig i huden men pälsen är blank och fin.
 
Skruttan är en gammal tik men verkar må hur bra som helst nu förutom att hon haltar lite lätt med ena frambenet. Det är vare sig svullet eller syns någon skada så hon har säkert sträckt sig och har lite bekymmer av det.
 
Skruttan i maj 2016 där revbenen syns tydligt...
 
Skruttan idag med lite mer hull så revbenen kan bara anas precis som det ska vara...
 
I morse var stranden ganska bred och platt igen då vinden och vågorna avtagit markant så det var riktigt behagligt att gå där idag också.
 
Platt bred strand... 
 
Vi gick till klippgränsen och vände där för att gå till stenpiren mot Jacks Beach...
 
Hit men inte längre...
 
Flodmynningen är helt torrlagd idag...
 
Torrt och fint igen till skillnad för några dagar sedan...
 
Vi fortsatte som skrivet på stenpiren och nedanför Poms Restaurang kom Atlas och Lusia och mötte oss och fick både torrfoder och tuggben, Atlas gjorde oss sedan sällskap till stenpiren och tillbaka til Poms där han stannade. 
 
Härligt vågstänk mot piren...
 
 
Tack för en härlig strandlångis och jag önskar er alla bloggläsare en synnerligen trevlig fredag samt helg!
 

Kommentarer:

1 Tina Holst Önneby:

Härligt som alltid på stranden 😊
Trevlig helg på dig min fina vän, kram kram 😘

Svar: Ja tack Tina vi njuter ju var och en på sin strand och hoppas vi kan göra sällskap snart innan du åker till Sverige. Trevlig helg till dig från mig min ännu finare vän :-D <3 Kramar i mängd!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: