2016-06-21 Ny fin glasdörr och lite finlir med målningsarbete...

Strax efter kl. 10.00 kom grabbarna från Add Air med vår nya glasdörr till altanen och den blir mycket bättre än nät kombinerat med glas i nederkanten.
 
Nya fina glasdörren med tonat glas...
 
Nu är det helt klart på vår altan, hantverkarna har gjort sitt och idag har jag gjort rent överallt och målat över små skavanker som skett under den tid det varit hantverkare här. Även om de målat och snyggat till efter sig kan vi inte begära att de ska se var enda liten detalj och åtgärda det.
 
När jag däremot gör rent överallt ser jag att det behövs lite färg här och där och det är egentligen bara ett finlir som mina petimeterögon ser. Jag gillar att måla och fixa så det är bara roligt att göra det extra fint.
 
Nu är det slut med hantverkare här hos oss för den här gången och nu är det kul att sätta ut lite ljuslyktor, ett par prydnadssaker etc.  
 
Home Sweet Home är det verkligen...
 
...och vår gamla familjeskylt har Rulle satt upp idag...
 
Jag önskar dig en trevlig tisdag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Conny: Tjusigt!

Svar: Tack Conny!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Gertrude Weinehall:

mycket snyggt!

Svar: Tackar för det Gertrude! ☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Pia:

Så fint det blev med dörren! :)

Svar: Tack så mycket Pia! ☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Den nya dörren med glas o handtag blev verkligen snygg. Nu skall jag knyta mig klockan ringer 04,00 o flygbussen går 05,10 suck.
Hälsningar Birgitta S som ser fram emot Italien.

Svar: Tack snälla Birgitta för det och trevlig resa och njut av semestern och värmen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: