2016-06-24 Sista strandlångisen innan Sverigeresan...

Vid lägerskolan nedanför Sukta Resort håller den här trevliga och snälla hunden till. Jag har döpt honom till Fino och han ser ut att må mycket bra och har dessutom lite hull så honom går det ingen nöd på.
 
Jag passade på att plocka bort några fästingar på honom och lite skräp i hans ena öra och det tyckte han om samt att bli kliad på magen förstås...
 
Fina Fino
 
Han fick som vanligt en tuggpinne men den tog han och gick iväg med en bit bort och grävde ner för senare bruk..
 
 
Han fick även en skål (ett lock i rosa plast som jag hittat på stranden) med torrfoder som han åt med god aptit.
 
 
Lite torrfoder går alltid ner fast han verkar få bra med mat med tanke på det lilla hullet i midjan...
 
Efter maten gick han sin väg upp mot lägerskolan och han är inte intresserad av att följa med på någon långis... 
 
Strandkaktusen blommar för tillfället och det är ovanligt att man hinner se,,,
 
En vacker blomma med en "wana bi there" och bina ska vi vara rädda om...
 
Kokospalmsstammen med den tjocka trossen, som jag tidigare fotat på stranden, har nu blivit en trädbänk...
 
Efter en stunds promenad i rask takt norrut fick jag trevligt sällskap av en kvinna som heter Maud och som gästar Huay Yang tillfälligt med sina barn och barnbarn som hyr ett hus på Villa Aruna.
 
Maud tränar regelbundet, bl.a orientering, så det blev en mycket lååååång långis norrut...
 
 
Här vände vi, en bra bit norr om klippgränsen till Wanakon Nationalpark
 
Det är lätt att trampa på långt när man har trevligt sällskap så min långis blev ca 14 km. Vi skiljdes åt vid lägerskolan där jag tog cykeln hem igen. Tack för det mysiga sällskapet Maud och ha det fortsatt kul i Huay Yang med de dina.
 
Nu blir det inga fler långisar för min del innan Sverigeresan men när vi kommer hem igen till Huay Yang den 1 augusti blir det härligt sällskap på långisarna med dotter Maria. Det ser jag fram emot! 

Kommentarer:

1 gun persson:

Ha en bra resa till Sverige!

2 Yvonne:

Glad Midsommar till dig! Det är så härligt att få följa med på dina långisar. Var i Huay Yang jan-febr för första gången, bodde i Villa Botanica. Och vi bara älskar det, längtar tillbaka. Ha det så bra nu i Sverige!

Svar: Tack snälla Yvonne för det och roligt att du uppskattar min blogg! Välkommen tillbaka till HY och det är lätt att sakna vår lilla fina by. Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Vad söt när han gömde tuggpinnen <3 Fina bilder med, och roligt att träffa lite andra hundar med som mår bra! pok äe

Svar: Ja hjärtat jättegulligt! Hoppas han hittar dem sedan innan myrorna gör det☺ Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: