2017-08-03 Cykling till Sang Arun för inköp av papayafrukt hos Amala...

I går ringde Amala, som bor i Sang Arun och som odlar egna papayafrukter,  för att berätta att hon nu har papaya till mig för försäljning. Vi kom överens om att jag skulle cykla dit idag på eftermiddagen och köpa av henne.
 
Härligt att få lite extramotion och totalt blev det 1,5 mil och 504 brända kcal. Jag gillar verkligen att cykla och gör det så mycket jag bara kan istället för att slentrianmässigt välja att åka eller köra motorcykel i de fall där det går lika bra att cykla.
 
Amala ville att hennes bror skulle ta kort på oss tillsammans.... 
 
Amala vill inte visa sina tänder när hon ler då hon saknar en framtand...
 
Det är alltid lika trevligt att träffa Amala. Hon pratar knappt någon engelska så det mesta sker på thai och även om jag bara förstår en bråkdel när hon pratar på fort och ord som jag inte lärt mig än, så förstår jag ändå sammanhanget och vi skrattar mycket och har skoj och det är det viktigaste.
 
Sköna cykelvägen hem igen... 
 
Min coola cykel som är en kär ägodel och som jag har stor nytta av för att ta mig fram i Huay Yang med omnejd både som vanlig vardagscykling samt min träningscykling utanför Huay Yang. Att förena nytta med nöje gillar jag! 
 
På vägen hem stannade jag till hos min goa fina vän Berit för att få ett givande samtal med henne om ditten och datten och det tackar jag så hjärtligt för :-D <3  
 
Jag önskar dig min bloggläsare en underbar torsdag och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Anette:

Härligt med vänner! Jaaa cykling är bra. Idag har vi cyklat 4 mil och tycker att det är en lagom runda att göra 2-3 ggr/vecka. Ha en finfin torsdag.

Svar: Ja visst är det så Anette och vad duktiga ni är som cyklar så flitigt! Ha en fin torsdag ni också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Berit Knapasjö:

Tack Annika, det var ett härligt besök jag fick av dig!

Svar: Tack själv Berit och det är alltid lika roligt att träffa dig och prata en stund <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Madeleine :

Bra jobbat med cykeln, det märks att du fått blodad tand för cyckling 👌☺️Kram

Svar: Tack så mycket Madeleine och det här med cykling har blivit ytterligare en god energikälla till det fantastiska livet här😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: