2017-08-13 Dagens cykelträningspass kombinerat med bakverk från Sugar Plum i Tap Saké...

Idag var vi lite sugna på några goda bakverk från Sugar Plum i Tap Saké då det var ett tag sedan nu som vi fått avnjuta dessa goda bakverk.
 
Eftersom jag kände mig pigg och stark efter en hel dags vila igår passade det bra för mig att ta cykeln dit och tillbaka så kunde jag samtidigt få mitt cykelträningspass. Återigen förena nytta med nöje :-D
 
Vi behöver dessutom köpa en papayafrukt så jag svängde förbi Amala i Sang Arun men hon var på någon marknad idag.
 
När jag kom till Tap Saké cyklade jag ner till söndagsmarknaden, som ligger en bit ovan järnvägsstationen, men den hade inte börjat riktigt ännu så det fanns inga papayafrukter där heller. Jag fortsatte runt stan för att leta vidare men utan resultat så det vara bara att inse att det inte skulle bli något inköp av papaya idag.
 
Söndagsmarknaden i Tap Saké som inte börjat riktigt ännu, därmed inga papayafrukter i sikte...
 
Huvudsyftet med cykelträningen till Tap Saké var dock bakverken från Sugar Plum och så blev det.
 
Sugar Plum i Tap Saké...
 
 
Här finns det mycket gott att välja på...
 
Det blev chokladbakelser och för att de inte skulle smälta och bli kladdiga hade jag med mig en kylväska och den trevliga personalen fyllde på med is för ännu bättre resultat...
 
 
Mums vad gott det ska bli!
 
Dagens cykelträningsresultat: Distans 4 mil, cykelträningstid 1,50 timme, snittfart 21,6 km/timme, maxfart 40,3 km/timme och det som vanligt bästa 969 brända kcal.
 
Det känns bra framför allt när jag ska mumsa i mig en chokladbakelse till lunchfikat som "efterrätt".
 
Jag önskar dig min bloggläsare en mysig söndag!
 

Kommentarer:

1 Yvonne Sundberg:

Ja, fika på Sugar Plum är ett måste, när man är i Thap Sake. Nu är ju jag inte lika duktig som dig att cykla dit! För min del blir det MC'n. Kramar 🤗

Svar: Tack så mycket Yvonne för din kommentar och oavsett hur man tar sig dit eller fikar där eller hemma på det medhavda är det ett säkert kort för att göra tillvaron till det bästa för var och en. Stor varm kram till dig från mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

En härlig cykelrunda med diverse stopp. Kul när man bor på ett ställe och lär sig hitta var som är bra att handla osv. Ha en fin söndag med njutning av chokladbakelse.

Svar: Tack så mycket Anette och visst är det härligt och kul på alla sätt och vis :-D ha en fin söndag du också <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: