2017-08-23 Slurp så gott med en iskall GT på Lill-Lördagen!

Idag är det onsdag och det är det samma som Lill-Lördag för oss och då är det okej med alkoholhaltiga drycker av något slag och idag före kvällsmaten blev det en iskall GT (Gin & Tonic) som Rulle fixat.
 
Slurp så gott med GT och gott tilltugg innan kvällsmaten....
 
Vi har våra rutiner när det gäller alkoholhaltiga drycker och har begränsat det till vissa dagar i veckan och då smakar det extra gott när dessa dagar infaller. Jag skulle inte vilja ha för vana att dricka drinkar, vin eller öl varje dag då det dels inte passar in i vår livsstil dels skulle det bli mer vardag än fest.
 
Jag gillar att längta efter något extra gott men skulle det här extra gott bli en vardag skulle det där extra goda försvinna och vad ska jag då se fram emot för att förgylla tillvaron lite extra.
 
Oavsett om det är fråga om alkoholhaltiga drycker eller inte vill åtminstone vi göra skillnad på vardag och lite extra festligt.
 
Jag önskar dig en mysig onsdag oavsett hur du väljer att göra för att fira eller inte fira att det är Lill-Lördag eller en vanlig onsdag :-D 
 
 

Kommentarer:

1 Lillemmish - mode - inspo - mamma:

mums va gott =)


kramizzz

Svar: Tack så mycket för din kommentar och kramis tillbaka!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Barbro%20Noring:

Mums det se gott ut! Det kan du behöva efter all cykelträning, även Rulle som varit lite krasslig. Ha det gott, o sköt om er. Kram.

Svar: Mmm tack så mycket Barbro och det var det också :-D Vi känner oss som riktiga Lorealare Rulle och jag just för att vi är värda det :-D Ha det så gott du/ni också och stor varm kram till er båda!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Gott! Njut. Jag har precis cyklat en runda på 4 mil under tiden killarna var på fotbollsträning. Underbar kväll. Igår efter jobb blev det en löprunda och jag upplever att min kondition har ökat sedan jag börjat cykla. Önskar en en härlig torsdags kväll.

Svar: Tack det samma Anette och bra kämpat med träningen och visst är cyklingen suverän med tanke på konditionen :-D Ha en skön torsdag du/ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

Åh, du har samma favoritsnacks som jag när jag är i Thailand. 😊👍ha det bra /Elisabet

Svar: Mmm Elisabet, rätt sorts krispiga strutar utan transfetter är bäst och ha det så bra du också! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Tiina:

Du har så kloka tankar om den lilla "guldkanten" i tillvaron! Håller med dig helt! :)

Svar: Tack så mycket Tiina för det! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: