2017-08-26 Huaiyang Pharmacy, "nytt" apotek i Huay Yang för dig som behöver medikamenter...

Huay Yang har blivit berikat med ytterligare ett apotek vägg i vägg om Seven Eleven. Sedan några år tillbaka har vi haft ett apotek i närheten av Pilton Resort på Popsvägen men det har bara varit öppet sporadiskt. 
 
Så vitt jag förstår kommer det här "nya" apoteket har jämnare öppettider och det är ju toppenbra för den som behöver medikamenter av något slag och som inte finns att tillgå i våra affärer i byn. Här finns även en sjuksköterska mellan kl. 17.00-21.00 om man behöver konsultation. 
 
Apotek samt även sjuksköterskemottagning (17.00-21.00)
 
 
 
 
 
 
Övriga sjukvårdsinrättningar i Huay Yang kan du hitta i min blogg på mina kategorier Huay Yang: APOTEK, Medikamenter, SJUKVÅRD, Hälsa

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för att du delar med dig av nyheter i HY. Trevlig helg kram Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude för din kommentar samt trevlig helg och kram tillbaka :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Bengt Hansson:

Hej.
Det apoteket har i alla fall funnits så länge jag varit här. 13,5 år. Hur om helst är hon bra. Kan fixa småsår och sy ihop lite större grejor. Jag har testat.

Svar: Hej Bengt och jag har aldrig behövt gå dit, tur nog, och såg Apoteket först nu när det blivit så fint och uppfräschat :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Lena :

Det Apoteket har vi också besöker varje gång vi varit i Huay Yang. Hon är väldigt duktig .När vi var där i februari var det ny inredning.Anser hon att det behövs skickar hon patienterna till Pratchuap med bil som avgår kl 9 från Apoteket .så gjorde hon för två år sedan när min man blev dålig.

Svar: Tack så mycket Lena för din kommentar och det låter ju som en mycket bra service 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 turid:

Hei Annika mamma nong har hat apotek der så lenge jeg har hvert i H Y ,DET ER BARE BLITT PUSSA OPP ,og det begynte de med sist jeg var nede i februar God helg

Svar: Tack för din kommentar och för mig som aldrig varit där vare sig på apoteket eller hos Nongs mamma är det nytt för mig och ser fint uppfräschat ut därför ville jag blogga om det 😍 Bra för de som inte vet om det 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Annika K:

Kommenterar för första gången :)
Ser ut att vara ett bra Apotek. Vad finns det för mediciner mm på thailändska apotek som inte vi har här i Sverige? Vet att nån berättade att det finns piller som får stopp på magsjuka på studs.

Svar: Tack Annika för din kommentar och det finns det mesta för de vanligaste åkommorna och lite till. Om du jämför med antibiotika tex är det vanligare förekommande här i Thailand än i Sverige då en infektionsrisk är allvarligare här i tropikerna. Mag- och tarmläkemedels effektivitet kan jag inte svara på för allt beror ju på vad som är vettigast och orsak till problemet förstås.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anita%252520Andersson:

Det är ju perfekt att byn har ett eget apotek. Har inte just nu stort behov men jag känner att jag kommer att få.............Lederna har börjat höra av sig..... Det såg ju fint ut och har troligtvis allt man behöver

Svar: Ja visst är det bra Anita och vi dessutom 2 apoteket samt att det även finns en del medikamenter i vissa affärer i HY. 😊😋
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: