2017-08-30 Härlig strandlångis på Hat Wanakon med goa fina Anna-Lena...

Idag fick jag trevligt sällskap av goa fina vännen Anna-Lena på min strandlångis och vi gick till klippgränsen och tillbaka.
 
Inget vovvesällskap blev det idag men däremot kom Enöga, Sockan och Bryan springande från Wanakon Nationalpark, när vi var på väg hemåt igen, för att dels hälsa glatt dels få sin tilldelning av torrfoder och sega hundgodispinnar. Härligt att se dem i vart fall och veta att de mår bra, det är värt mycket bara det <3 
 
Anna-Lena testar min grotta...
 
...och här inne i grottan kan man bänka sig om man vill...
 
Anna-Lena tyckte det var dags för mig att vara med på bild i min blogg så då är det ju bara för mig att ställa upp på det i min fulla strandmundering....
 
Idag var det för djupt för att runda klippgränsen...
 
Den lilla havsfruen på stående fot...
 
Lite högre vattenstånd bjöd havet på för dagen och det innebär något smalare stränder...
 
Tack goa fina Anna-Lena för en härlig strandlångis! 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en underbar onsdag = Lill-Lördag vad du än hittar på för trevligheter och vi kommer att fira kväll i goda vänners lag och det ska bli riktigt skoj!  

Kommentarer:

1 Anonym:

Det var en härlig långis. Min rygg ser fin ut ikväll 😂😂. Ses på fredag!

Svar: Ja det var det Anna Lena och vad härligt med en fin ryggtavla 😀Ses på fredag 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Härligt att du fick sällskap med en vän o sen blev det omvänt någon fotar dig idag när jag kom hem var det en fin god o glad Cockerspaniel til här en av sönerna var ledig från skolan o det var ett par som behövde hundvakt 11-18 idag toppen jag skyndade mig hem för att hinna träffa vovven njut vidare o må så gottt
Hälsningar Birgitta S

Svar: Ja det var kul som omväxling, även fotograferandet av själva bloggerskan :-D Kul att du hann hem för att gulla lite med vovven och fint att ställa upp som hundvakt :-D Må så gott du också så mycket du bara kan <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Johan:

Trevligt promenadstråk .
Kan man gå inne i nationalparken? Bra och skön skugga och nära havet , tänker jag
Eller är det så att man behöver betala varje gång man går in där?
Mvh johan

Svar: Det är mycket trevligt Johan och man kan även gå i skuggan parallellt med stranden. Kommer du från stranden behöver du inte betala för att du går där eller in i parken. Det har jag aldrig gjort eller blivit tillfrågat om under alla dessa år. Däremot om man kör in från motorvägen till nationalparken betalar man entréavgift där.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Pyttsi%25252525252520:

Ser härligt ur, snart kommer jag, men skickar först ner Tommy.
Tack och kram till dig och Rulle

Svar: Det är det Pyttsi och vad kul att ni kommer hem till HY snart igen då får ni själva glädjen att uppleva detta fantastiska! Stor varm kram till er båda från oss båda < <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: