2017-02-18 Lön för mödan...

Idag gav jag vår trädgård energitillskott i form av kogödsel och alla växterna fick påfyllning av nu fräsch jord blandat med lite kokosskalskross.
 
Det är roligt att fixa och dona själv i trädgården för att ge den det där lilla extra som den behöver för att må riktigt bra och för att alla växter ska trivas och frodas.
 
Vi har ju vår områdespersonal som är mycket duktiga och gör basvården i våra trädgårdar på området men vill man ha det extra fint får man göra det själv eller beställa extra vård med jordförbättring, extra näring etc via vår entreprenör Cha-Ba eller via någon trädgårdsmästare från byn eller så.
 
För min del är det en hobby och så länge jag tycker det är roligt gör jag gärna extrajobbet själv.
 
Efter flera timmars donande i trädgården var det skönt med ett dopp i poolen och livet här i Huay Yang kan inte bli så mycket bättre än som vi har det. Helt underbart helt enkelt!
 
En typ liljeväxt som är otroligt vacker med sin guldgula färg...
 
En av våra vackra orkideblommor som nyligen blommat...
 
Jag önskar dig min bloggläsare en suveränt trevlig lördag och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Marianne:

Hej Annika! Hur ofta fyller du på med gödning under ett år? är vissa månader bättre än andra att göra detta på? Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

Svar: Hej Marianne, Det beror på om det regnat mycket eller varit torrt en längre tid. Var 6 - 8 vecka eller något längre mellan varven och jag varvar med konstgödsel och kogödsel året om. Ha en fortsatt trevlig helg du också :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Vi köpte med oss en kartong orkidéer när vi for. Dom står fortfarande och påminner oss om en underbar tid. Ha en underbar helg. Kram Gertrude

Svar: Vad härligt Gertrude då hoppas jag att de blommar länge, länge :-D Ha en underbar helg du också! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Gun%252520Persson:

Fina färger! Här är det mycket grått nu. Men vi hade en fantastiskt fin vecka innan.Nu blommar snödropparna.

4 Ann-Britt:

Hej Annika!

Är nu hemma igen efter en toppensemester!
Jag har laddat batterierna och har fått ny energi.
Tror det var bra att komma ifrån här hemma, och nu ser jag fram emot våren här i Sverige.

Önskar dig en jätteskön helg!
Kram<3

Svar: Härligt Ann-Britt och borta bra men hemma bäst brukar det vara 😀 önskar dig också en skön helg 😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: