2017-01-29 Bosättning i en av våra palmer...

Från den ena dagen till den andra ser jag att det hänger något brunt knippe i änden på ett palmblad precis vid gången vid gaveln på vårt hus. När jag kollar noggrannare är det ett bo som en fågel av vävarfågelarten har byggt som kanske Baya Weaver eller Streaked Weaver.
 
Märkligt att den lilla fågeln väljer att bygga bo så nära huset där vi går ofta så de måste lita på att vi är snälla människor och det är ett fint förtroende
 
Det finns inga ägg i boet och ingen synlig aktivitet, så vitt jag sett, men det har varit och är emellanåt ett hektiskt fågelkvitter av små brunaktiga fåglar i vår trädgård så vad som händer eller har hänt där egentligen vet jag inte för stunden och inte heller hur den här just den här vävarfågeln ser ut i detalj. Spännande!
 
 
Lite hafsigt bobyggverk tycker jag... 
 
 
 

Kommentarer:

1 Yvonne Sundberg:

Så kul! Hoppas det blir några småfåglar! ✊👍

Svar: Ja tack Yvonne vi får väl se 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 phiah:

Haha, tänkte ungefär som du, vilken röra men väldigt fin "dörr" :)

Svar: Ja den var fin Phiah men resten var ett havsverk :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Hade ni inte någon hyresgäst härom året också? Roligt att träffa dig på "riktigt ". Blir ännu roligare att läsa din blogg då./ kram Gertrude

Svar: Jo Gertrude det var på vår altan ovanpå en lampa innan vi nätade in altanen. Det var roligt att träffa dig också på riktigt! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: