2017-07-02 Sköna söndag och hem ljuva hem....

Idag blir det vila och softa hela långa dagen och jag tänker sitta i flera timmar och läsa min bok på altanen i sköna vilsolen och det är obeskrivligt skönt och avkopplande.
 
Att emellanåt blicka ut över trädgården och lyssna på samt betrakta vinden som sätter fart på palmbladen och får dem att vaja så fint i vinden. Fåglarnas olika läten och andra ljud som hör Huay Yang till är så njutningsfullt.
 
Så som jag just beskrivit kommer min söndag att bli...
 
Här i den ena vilstolen kommer jag att tillbringa flera timmar idag och läsa i min bok...
 
 
+33 C i skuggan på altanen....
 
En av våra orkidéer håller på att slå ut....
 
 
Ny bild kommer när knoppen spruckit ut i full blom...
 
Nyutsprungna orkidéer så skira och vackra...
 
 
Den blivande bananstockens hölje håller på att vecklas ut, ett blad i taget...
 
Jag önskar er mina bloggläsare en skön ljuvlig söndag! 

Kommentarer:

1 Christer:

Uterummet ser verkligen mysigt ut! Jag förstår att ni trivs där.

Svar: Tack så mycket Christer!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Hej!
Erat uterum/Altan är verkligen mysigt o snyggt perfekt att koppla av i och nu när det är nätat så inga kryp kommer in på samma sätt måste det vara perfekt.
Hälsningar Birgitta S

Svar: Hej Birgitta och tack så mycket för din kommentar och det är verkligen skönt att kunna sitta ute på altanen och slippa allehanda kryp :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

VACKERT!!!

Svar: Tack så mycket Anette!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria:

Vad rofyllt det ser ut, saknar er o fina huset <3 Pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och jag förstår att du saknar det och vi och det saknar dig! Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: