2017-07-20 Wanakon Nationalpark - vart tar vägen vägen -samt campingtips för tex campingbil...

I samband med min strandlångis passade jag på och kollade den nya väg som de anlagt rätt upp i djungeln från norra delen av nationalparken. De har nu asfalterat hela vägen och båda vägsnuttarna som stannar tvärt vid havet eller mot djungeln.
 
Jag är otroligt nyfiken vad som händer härnäst och om det blir något vidare väg, framför allt från den som stannar vid djungeln norrut.
 
Nyanlagda vägen i Wanakon Nationalpark börjar här...
 
Fin väg och där framme kan man börja med att ta till höger om man vill...
 
Här vek jag av till höger mot havet...
 
...och här tar vägen slut...Det har röjt upp en stor "vändplats" men den är inte asfalterad eller tillfixad i övrigt...
 
Rakt fram i bilden går det in en naturstig...
 
Vovvarna hängde med förstås och vi vände tillbaka för att ta den andra vägen till höger...
 
Till vänster kommer vi tillbaka till nationalparken och till höger kommer vi till djungeln...
 
Här slutar den fina vägen och vi möts bara av djungeln....Vovvarna tyckte det var spännande att komma till en ny miljö med nya dofter och upptäckter...
 
 
Här mynnar naturstigen ut som jag visade innan...
 
...och den fortsätter in i djungeln....
 
Vi gick tillbaka igen...
 
Nu är vi snart i själva nationalparken igen...
 
Där framme finns det uppställningsplatser för campingbilar...
 
Egen plats med eluttag om man så vill...
 
Toa- och hygienbyggnader i närheten...
 
 
Fin havsutsikt från platsen...
 
 
 
Här i nationalparken kan man även hyra tält om man inte har sitt eget tält med sig eller hyra hus som finns i olika storlekar och priser...
 
 
En mycket lugn och fin miljö och jag förstår att stadsborna söker sig hit på helgerna eller vid andra ledigheter. 
 
 

Kommentarer:

1 Lena :

Hej Annica
Eftersom vi är husvagns folk ,undret jag om det är speciellt vanligt med husbilar och husvagnar i Thailand. Vi såg att även uppe vid vatten fallet finns camping plats ,men inga campare. Längtan till februari ,när vi åter kommer till byn blir inte mindre när man ser dina bilder .Men den som väntar på något gott......

Svar: Hej Lena, Så vitt jag sett på vägarna är det inte särskilt vanligt med campingbilar, en och annan dock men jag har nog aldrig sett en husvagn. De flesta husbilar eller campingbilar tror jag kommer från andra länders resande. I nationalparken har jag sett några campingbilar samt ett par fransmän som stannade där under lång tid med en liten campingbil samt ett litet förtält. Roligt att ni snart kommer hit till HY och jag förstår att ni längtar...
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Fina vägar och rent och snyggt. BRA info för de som vill campa.

Svar: Tack så mycket Anette för din kommentar 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Jessica Högberg:

härligt med vägar som inte leder någonstans, haha.
Vackra bilder du visar!

Svar: Tack så mycket Jessica för det och visst är det härligt med vägarna :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: