2017-07-30 Nu har Rulle och jag invigt den nya restaurangen The Garden, Mums!

I dag åt vi vårt kvällsmål på den nyöppnade restaurangen The Garden som jag lovade ägarna igår när jag var där och tog några bilder.
 
Nyöppnade The Garden Restaurant på Samutvägen mellan Botanica och Maew´s restaurang.
 
Både Rulle och jag var mycket nöjda med de rätter som vi beställde och det var mycket gott samt trevligt upplagd på vita snygga porslinstallrikar med fräsch sallad till.
 
Jag äter sällan friterat av något slag men ville testa de lättfriterade räkorna. Jag har ju faktiskt cyklat 8,3 mil idag och gjort av med 2 087 kcal så den här rätten gör vare sig till eller från.
 
Rulle tog vegetariska springrolls samt wokade grönsaker och mycket gott ris till oss båda.
 
Vegetariska springrolls...
 
Krispiga och lätt friterade och räkor som var mycket goda.... 
 
Fräscha wokade grönsaker av olika slag (pad pack roam) med spänst.... 
 
Så otroligt gott samt till mycket rimliga priser och den här restaurangen kan vi varmt rekommendera! För vår del lär det bli många fler besök samt att vi kommer att ta hämtmat därifrån och äta hemma.
 
Man kan ringa och beställa hämtmaten eller om man kanske vill boka bord om man är ett större sällskap.
Telefon 097-959 68 74.
 
Tack för en trevlig kväll!
 
Ps. Maew´s restaurang har stängt tills vidare och förhoppningsvis öppnar de igen i oktober men det är inte säkert då Maew inte är riktigt frisk och har inte orken att laga mat och driva en restaurang. Vi hoppas hon vilar upp sig nu under lågsäsong och att de kommer igång under högsäsongen då deras mat är suveränt god. Ds.

Kommentarer:

1 Christer:

Det såg verkligen fräscht och gott ut!

Svar: Ja tack Christer och det var det också som skrivet😋😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Jessica Högberg:

Kul när det känns som man vill komma tillbaka!!
Hoppas ägarinnan till den andra kryar fort

Svar: Tack Jessica för din kommentar och visst är det så 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tina:

Tack för tips, ska vi försöka hinna med innan vi åker hem på onsdag. Det är så mycket vi vill hinna med.... Kram ✨

Svar: Tack själv Tina för din kommentar och hoppas verkligen ni hinner med besöket på The Garden för det tror jag ni skulle gilla :-D Kram till hela familjen!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: