2017-06-18 En kort strandpromenad och söta goa Damm blev glad att träffa mig igen...

Idag bestämde jag mig för att gå en mycket kort strandpromenad för att bara få njuta av min vackra strand och mitt vackra hav en stund. Vågar inte pressa högerfoten för mycket då det känns onödigt nu när den nästan är helt återställd.
 
Jag ställde cykeln nedanför Wat Samut och inte en hund i sikte, inte ens Damm som brukar hålla till där syntes till. Jag blir alltid lite orolig när de vovvarna som ska vara på en viss plats inte är där så jag lockade på henne. Ingen reaktion. Jag gick mot stranden och där vid den gamla vaktkuren, där det står ett par betongsoffor och ett bord, låg Damm och sov djupt under bordet.
 
Om du inte känner till redan så blev Damm opererad den 19 december 2016 via Huay Yang Dog &Cat Rescue för att få bort en kolossalt stor tumör i ryggslutet. Se nedan länk från Huay Yang Dog & Cat Rescue. 
 
Om du är känslig för blodiga bilder bör du däremot inte titta. 
 
https://www.facebook.com/202034553168184/photos/pcb.1259903694047926/1259913574046938/?type=3&theater
 
Idag ser man bara ett långt välläkt ärr som ett spår av tumören och idag verkar hon må hur bra som helst och det är underbart att se. Att operationen ens blev möjlig är tack vare Huay Yang Dog & Cat Rescue kan vara värt att lägga på minnet.
 
Jag lockade lite tyst på henne och hon kvicknade till och när hon fattade att det var jag blev hon mycket glad och studsade som en boll runt mig. När hon insåg att jag skulle ta fram påsen med torrfoder satte hon sig ner och tittade på mig med sina vackra kloka ögon. Så sugen på torrgodis att tungan for runt nosen...
 
Hallå, hur lång tid ska det ta att få fram lite kulor, så sugen var hon den goa fina Damm... 
 
Kan man få lite mer eller? Den blickan kan jag inte motstå <3
 
Så härligt att ha den här fantastiska stranden och havet så nära oss...
 
Chan- och Thaisi Islands syns där borta vid horisonten...
 
 
Att vada i detta varma sköna vatten med en temperatur på minst +35 C och lyssna på vågornas brus är oerhört välgörande för knopp och kropp...
 
 
 
En och annan farang syns på stranden...
 
Vy söderut..
 
Bye, bye och tack min vackra strand för en kort visit men vi syns snart igen... 
 
I morgon har Rulle lockat mig att följa med honom på en cykelträningstur till Ban Krud tur och retur om totalt 9 mil. Det känns som en kul utmaning och så klart jag ställer upp på det. Det ska bli spännande och se hur det går :-D
 
Jag önskar dig min bloggläsare en synnerligen mysig måndag!
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hoppas att foten håller och att du kan få ta dina långisar snart igen. Lycka till på den långa träningsturen i morgon kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude det hoppas jag också och tack också för lyckatillhälsningen <3 Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Göran :

När man sett tumören och operationen så är det otroligt hur bra Damm återhämtat sig.
Kul att träffa denna trevliga hund nere vid beachen 😀

Svar: Ja verkligen Göran, helt fantastiskt, och vilken piggelin hon är och mycket trevlig och kärleksfull <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Ja, jag hoppas också att du snart kan återgå till dina strandlångisar! Också för hundarnas skull...!

Svar: Tack Tiina det hoppas jag också och då kommer jag att varva strandlångisarna med cykelträningen :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anette:

Vilken fining till hund! Vackra bilder. Så härligt att ha så nära till havet....underbart.

Svar: Ja hon är verkligen fin och go den tiken Anette och tack för att du gillar mina bilder etc.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta S:

Härligt att se att Damm mår bra minns tumören vovvarna saknar nog dig nu när din fot krånglar
Krya på foten!
Hälsningar Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och hälsning 😍 Jag har träffat några av mina vovvar men saknar dem alla. Ska testa att gå på stranden i morgon och idag blir det återigen cykling. Må så gott 😍😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Malin Karlbäck:

Hej Annika,
Jag undrar över hundarna vid stranden utanför nationalparken. När jag och barnen promenerade där i morse kom de framspringande. Vi vände om då jag inte riktigt vet hur de reagerar på nya människor som kommer in på deras revir. Barnen vill gärna gå till reven. Hur är hundarna?
Mvh Malin

Svar: Hej Malin, Hundarna vid nationalparken vill bara hälsa och de är inte farliga utan bara nyfikna på er då de inte känner igen er. Prata bara lugnt med dem och gå vidare utan att göra någon stor grej av det. Även de andra hundarna i byn är inte farliga utan bryr man sig inte om dem och inte ger dem någon uppmärksamhet bryr de sig inte om er heller.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: