2017-06-23 Ljuvlig strandlångis och glad och trevlig Midsommar önskar jag dig!

Idag när jag kom ner till Huay Yang Beach och och ställde cykeln nedanför Wat Samut möttes jag dels av goa tiken Damm samt ett otroligt vacker ljus med fantastiska skiftningar på hav och land.
 
Vackert skimmer och ljus över hav och strand idag... 
 
En fiskebåt som nyss tagit upp ett nät... 
 
Damm har fått ett sår på vänster lår som såg rött och irriterat ut men jag pudrade på lite antiseptiskt puder som jag fått av Mia på Huay Yang Dog & Cat Rescue och då kommer såret läka snabbare. Bra att ha lite medikamenter med sig ifall någon hund behöver lite sårhjälp.
 
Tiken Damm med ett litet irriterat sår på vänster lår...
 
Lite antiseptiskt puder brukar göra susen för att läka såret snabbare...
 
Vackert med Ao Mananobergen i norr... 
 
Bredare och plattare strand än sist som jag var här...
 
Vackert mönster i sanden och himlen som speglar sig i vattensamlingen...
 
 
 
  
Vilka häftiga moln...
 
Vackra vattenspår i sanden....
 
Chan- och Thaisi Islands
 
Fullt med sandmaskhögar på stranden...
 
Sandmaskens sand som den ringlat upp i en fin hög....
 
 
En annan sandmaskskapelse...
 
Revet utanför Wanakon Nationalpark...
 
Chan- och Thaisi Island syns klart och vid en av öarna ligger en vit båt
 
 
 
 
 
 
Klippgränsen...
 
På andra sidan om klippgränsen norr över och en trädstam som borrats in i sanden...
 
Vackra sandfåror...
 
Klippgränsen söderut mot Wanakon Nationalpark...
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag gick tillbaka och var i höjd med nationalparken kom Enöga och Sockan springande och jag blev lika glad som dem att ses igen...
 
Enöga och Sockan...
 
Enöga 
 
En Speedboat har tömts på sina passagerare och skulle dras upp på land med hjälp av en traktor och kärra...
 
 
Slutkört för denna Speedboat för dagen...
 
Välbemannad fiskebåt med utkik... 
 
 
Vilken härlig långis jag fick idag på självaste Midsommarafton och när jag kom tillbaka träffade jag Damm igen och hennes sår på låret såg redan mycket finare ut och hade torkat och det röda irriterade var helt borta. Vilken suveränt bra talk men hon fick för säkerhets skull ett tunt lager talk till.
 
I kväll blir det baluns och trevligheter på Ranchen i goda vänners lag och det ska bli mycket roligt!
 
Jag önskar er all bloggläsare en glad och trevlig Midsommar!
 

Kommentarer:

1 Yvonne Sundberg:

En riktigt trevlig Midsommar önskar jag dig och alla andra i byn❣️ 🌞🍓🇸🇪🍾
Vad kul att du lyckades filma när sandmasken gjorde sin korv! 👍 Alla andra bilder och filmer också fina såklart! Kram! 🤗

Svar: Tack så mycket Yvonne för det samt detsamma och roligt att du uppskattar mina bilder etc. Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Laila&Hans:

Glad midsommar på er, ha det gött i Paradiset

Svar: Tack så mycket detsamma Laila och Hans och ha det så gott ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Irene:

Ha en riktigt härlig Midsommar!

Svar: Tack så mycket Irene och det samma!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anette:

Tack. Härliga bilder. Det är som om du är ute på konstrunda varje gång du är ute på stranden, fast bättre, alla spår i sanden, molnen osv. Själv har vi haft världens bästa dag med morgonyoga i vår trädgård och sedan en härlig löptur i underbar natur. Lyx! NU ska vi strax få gäster, äta och dricka gott. Önskar er en trevlig fest ikväll.

Svar: Tack så mycket Anette för det och roligt att du uppskattar mina bilder! Härligt att ni också haft en fantastisk dag och säkert kväll också! Må så gott!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Birgitta S:

Trevlig midsommar!
Vad bra att du kunde ge Damm något mot såret o Enöga o Sockan måste blivit så glada över att se dig.
Här firar vi enligt tradition grillar ute äter inne +14 Burr nu blir det Tv och att läsa bloggar. De senaste 2 åren har vi varit på varmare breddgrader under midsommar glömt hur ruggigt det kan bli när solen ger upp.
Glad midsommar på dig och Rulle!

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och hälsningen! Skönt att mysa inomhus när vädret inte är så kul. Vi hade en rejäl storm och lite regn igår en kort stund men satt under tak på restaurang så det var ok.Jättemysigt att träffa på mina vovvar igen :-D Vi önskar er alla en trevlig midsommar!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Johab:

Otroligt vackra bilder som gör att man längtar tillbaka till härliga HY. Tack för att vi får följa dig Annika, det är en ynnest.

Svar: Tack så mycket Johab för det och det värmer gott i mitt bloggarhjärta!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: