2017-06-25 Sköna söndag med diverse trevligheter...

I dag blev det lite småpyssel hemma för det finns alltid något att pyssla med eller ordna till när man har hem och hus. 
 
På förmiddagen fick vi ett planerat trevligt besök av en av mina bloggläsare tillsammans med sin man och de hade med sig ett paket mörkrostat bryggkaffe, (vår favorit) till oss som tack för att de gillar min blogg. Sådan fin och generös uppskattning är fantastiskt trevligt att få och jag blev givetvis mycket glad.
 
Familjen är i Thailand första gången och de ville i första hand besöka Huay Yang som är ett bra val om man vill ha det lugnt och harmonisk på sin semester. De hyr ett hus i ett område nära oss och trivs hittills mycket bra. Vill man byta ut lugnet till lite mer liv och rörelse samt ha många shoppingställen att välja på någon dag eller två är det lätt att ta sig till Hua Hin ca 12 mil norr om Huay Yang.
 
Tack så hjärtligt för kaffet och för att ni uppskattar min blogg och välkomna till vårt paradis Huay Yang samt att jag är övertygad om att ni kommer att trivas här.
 
Mörkrost bryggkaffe, vår absoluta favorit...
 
På eftermiddagen cyklade jag till söndagsmarknaden som ligger mellan Si Shop och Isfabriken för att fylla på grönsaks- frukt och äggförrådet.
 
Allehanda fräscha grönsaker finns här... 
 
Eftersom det är lågsäsong är inte alla stånd bemannade men det finns det mesta i grönsaksväg som vi behöver.
 
Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen men det behövs för naturens skull och är det regnperiod så ska det regna då och då annars vore det konstigt...
 
Tack alla inblandade för en återigen trevlig dag och jag önskar er mina bloggläsare en fantastisk skön söndag!

Kommentarer:

1 Anonym:

Tror att regn i HY är skönare än regn i Varmvattnet. Skulle gärna byta med dig just nu. Men värme får jag genom din blogg och min familj. Fortsatt trevlig helg. Kram Gertrude

Svar: Det håller jag med dig om Gertrude och du behöver inte byta med mig utan du får pallra dig hit helt enkelt och uppleva detta ljuvlig på plats :-D Fortsatt trevlig helg önskar jag dig också samt en stor varm kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Berit%20Knapasj%F6:

Jag var också där idag och fyllde på mitt förråd, men tyvärr missade jag dig.

Svar: Vad synd jag var där strax efter kl 15.00 Berit. När var du där? Jag träffade Pau bl.a och flera faranger. 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette:

Trevligt att få uppskattning i form av kaffe. Roligt att familjen trivs som är i HY för första gången...då blir det kanske fler gånger.
Att köpa grönsaker och ägg lokalt det är underbart. Vi har haft en lyxdag idag med morgonyoga i trädgården och sedan löpning i underbar natur i Brösarps backar. Önskar dej en fin söndag.

Svar: Javisst är det trevligt Anette då mörkrostat bryggkaffe är guld värt för oss här samt att vi har mycket lokalt att välja på här :-D Härligt för er med lyxdag i form av yoga och löpning i underbar natur :- D Ha en fortsatt fin söndag!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Bengt Hansson:

Det är aldrig lågsäsong i HuayYang.
Merparten av marknadens kunder är Thailändare.
Så var det för 20 år sedan innan vi kom hit och
så är det nu.

Svar: Det har du säkert rätt i Bengt men jag upplever att det är fler stånd som är öppna under den så kallade högsäsongen i byn och inte så få som det var när jag var där. 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Lena :

Va roligt att se en bild på "våran "grönsaks tant .Vi handlar alltid av henne ,hon har alltid frächa grönsaker och ett stor utbud .Hon och den äldre damen som sitter på bordet och säljer chili och vitlök är våra favoriter.

Svar: Tack så mycket Lena och henne samt den kraftiga tant som sitter till höger om henne på marknadsplatsen vid motorvägen brukar vi alltid handla av samt den gamla vitlöksdamen förstås. Kul att ni valt åtminstone samma två damer som oss :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: