2017-03-13 Vad händer i Wanakon Nationalpark då - Ny bredare väg är på gång...

Efter detta hunderi kunde jag börja min strandlångis... 
 
När jag har gått på stranden och passerat flodmynningen har jag hört röjningsmaskiner på håll och sett att de röjer undan träd och buskar vid den lilla vägen, efter flodmynningen, som leder in i själva nationalparken. Undrar vad de ska göra här? Spännande och tiden lär utvisa vad och då får vi svar. Självklart kommer jag ha koll på utvecklingen av projektet som nationalparken håller på med...  
 
Idag blev jag riktigt nyfiken då en stor väghyvel höll på och anlägga en vägyta. Jag är mycket imponerad av stora vägmaskiner av alla de slag och tycker det är kul att titta på när de jobbar. De thailändska maskinförarna är otroligt skickliga att köra dessa maskiner och det är en fröjd att se på när de hanterar dem.
 
Väghyvel på gång och jobbar med att anlägga en bredare från flodmynningen norröver in till själva Nationalparken.
 
 
Den tidigare igenvuxna lilla vägen mot flodmynningen och söderut...Till höger har de anlagt en sidoväg där lastbilarna kör...
 
Mot själva nationalparken och vägen har breddats rejält...
 
 
 
 
 
 
 
 
Flodmynningen söderut...
 
Den nya sandvägen, som inte är körbar, svänger av till höger direkt efter flodmynningen och jag följde den så långt det gick. Efter en bit låg det ett träd i vägen och där vände jag och gick tillbaka igen mot havet.
 
Naturligt stopp på sandvägen...
 
På väg tillbaka till havet...
 
Floden som mynnar ut till havet åt höger...
 
Där ligger havet bakom all grönska i den snåriga djungeln...
 
En liten genväg till flodmynningen och mot nationalparken...
 
Det här lösa sandunderlaget skulle då inte jag vilja köra på.... 
 
...och så här ser havet ut idag...
 
 
Dagens havsbild...
 
 
Vidare rapport om vad som händer kommer vartefter jag vet mer...

Kommentarer:

1 Pia:

Spännande! Vi såg att de höll på innan jag åkte hem. Väntar på lägesrapport senare. Kram

Svar: Ja visst är det spännande Pia och rapport kommer framöver :-D Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Gun%25252520Persson:

Det blir säkert fint när det är klart!

Svar: Det tror jag också Gun! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Annelie:

Trevligt med all info du förmedlar Annika :) blir spännande att se då vi kommer ner en sväng i maj
Ha det bra

Svar: Tack så mycket Annelie för det och i maj lär det hänt mer där som kanske klargör vad som är på gång :-D. Alltid spännande med nya projekt och ha det så bra du/ni också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: