2017-05-18 Ny fin magväska från Aliexpress för mina strandlångisar...

Idag fick jag min nya magväska från Aliexpress levererad vid dörren av Ned. Rulle skickade efter den för ett par veckor sedan och jag är så nöjd med den. På Aliexpress i Kina finns det mesta av de mesta och till bra priser med fri leverans till Thailand. 
 
Magväskan har massor med utrymme, många olika slags fack, större och mindre, samt att den är regntät. Den är något större i volym än min gamla Haglöfs magväska och har fler fack med större huvudfack samt axelrem, om man så vill ha, och fästremmar etc.
 
I magväskan har jag kameran, mobilen, vatten, hundmat, hundgodis, hundmedikamenter, plats för strandfynd etc. etc. Att den är vattentät är ett extra plus med tanke på kameran och mobilen. 
 
Min gamla Haglöfs magväska har jag haft sedan minst 15 år tillbaka och fick den av Rulle för att använda vid hundträning som spår etc men den är numera vare sig regntät längre eller i övrigt lika bra som den var en gång. Sol och vind och det thailändska klimatet sliter hårt på det mesta i prylväg men den rymde dock allt jag behövde för mina långisar. Den har nu vår områdespersonal tagit över så den kommer säkert till nytta fast jag inte vill ha den längre.
 
Min nya fina svarta magväska för strandpromenader etc.
 
Idag är det svårt att få tag på vettiga magväskor, modell större, på varuhus eller Friluftsbutiker, och vi kollade när vi var i Sverige på Naturkompaniet, Intersport, Stadium m fl men de saluför inte magväskor längre för de är väl inte så inne längre antar jag.
 
I vart fall hade de massor av modeller och utföranden via Aliexpress så nu har jag äntligen min nya magväska. Jag gillar det för då har jag armarna fria men kan ändå snabbt komma åt de prylar jag behöver under långisen.
 
 

Kommentarer:

1 Owe%2525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252525252520Betander:

Aliexpress har de en hemsida?

Svar: Ja det är det bara att googla på Aliexpress så hittar du den där Owe.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anna%2525252525252520Lundqvist:

Hur ser den ut på ? 😎

Svar: Som en magväska sitter på kroppen Anna och man kan även ha den bak på ryggen om man nu vill det :-D. Ev kommer det en bild framöver när jag har den på mig på stranden....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: